fredag 29 november 2013

Det är något som är fel i år

Den här helgen varje år brukar jag och vännen Therese åka till hufvudstaden. Vi bor på hotell, äter hotellfrukost, träffar Jenny som sedan rätt många år nu bor i stora staden. Och vi tillbringar dagarna två i Globen för att titta på hästar. Det är liksom själva inledningen på hela adventstiden -tomten som kommer in på sin släde i ett fullsatt globen.
Det känns inte riktigt rätt det här, att inte åka dit i år, efter i allafall sjutton år i följd. Något år som hästskötare, något år med 105 ridskoleelever som uppträdde på matinén och övriga år som publik.
Jag får satsa på sändningarna på teve.
Men det får inte bli en vana!
Våra 105 duktiga prickiga ungar!

Tillsammans med Annika -som var min förebild under åren som instruktör. Alla elever älskade att rida för henne!

Globenhoppning. Med mycket glitter, hög stämning och mycket jul.

Min kompis skoputsargubben -alltid i annexet ;)

8 kommentarer:

  1. Ja, tänk vad du har varit med om! Och jag minns när du bloggade om tiden med hästarna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, då var det häst för hela slanten. Ibland kan jag inte förstå att det verkligen var mitt liv som var så. Och framförallt funderar jag då och då på hur mycket jag skulle komma ihåg hur man gör...

      Radera
  2. Nej verkligen inte! Men varför inget i år? Synd!

    Ungefär som Båtmässan för oss. Hotellet, samma som.alltid, är redan bokat. Båtarna är inte hela grejen. Det är att åka iväg som är grejen. Vår grej!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jättesynd. Men när det var dags att beställa biljetter kändes hösten väldigt väldigt oviss. Med facit i hand hade det fungerat alldeles utmärkt att åka.

      Radera
  3. ...och vi har här en fin, fantastisk, och duktig kusin, som brukar rida just där, i någon ponnyklass! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Spännande, kan jag tro, för en ponnyryttare att rida där! Det är ju onekligen en ganska speciell tävling!

      Radera
  4. Jag saknar er här, håller med om att det inte känns som riktig advent...har till och med spanat in att det finns biljetter kvar, kanske går jag ensam på söndag. Nästa år får ni komma igen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är verkligen helt fel! Och det här är väl sista året som det hålls i globen...
      I morgon ska jag hur som helst sätta upp en stjärna du kanske känner igen... men den kommer inte att tändas förrän på söndag ;)

      Radera