söndag 13 oktober 2013

Tapetserardag med flera besök

Tjo, idag var tanken att det skulle bli en riktig tapetserardag.
I slutändan kan vi konstatera att det blev lite mindre tapetsera och lite mer besök, men trevligt var det. Förstås. Det är alltid trevligt med besök!

Först kom mamma med en symaskin. Vi har ju en massa gardiner att fixa... Dessutom underhöll hon Cosmos och det var prima för han tycker att det här med tapetsering är supertråkigt och det låter han alla få höra.
Bästa mamma ställde upp så snäll när jag bad henne vara lite fotoobjekt...

Sedan dök makens syster, bror och svägerska upp med sin lille hund. De hade ju inte varit här tidigare och fick sig en rundvandring. Makens bror ska få återkomma och hjälpa oss att såga ner lite träd :)
Med sig hade de en finfin inflyttningspresent. Gissa om jag är laddad för att fixa i trädgården!

Kontentan är att ungefär en tredjedel av vardagsrummet blev klar. Tapeterna blev betydligt vitare än vi tänkt oss... faktum är att det svaga mönstret inte syns alls när de kommer upp på väggen. Nåväl, det blir nog bra med lite gardiner och möbler, tänker jag.

Och nu är det mörkt ute... väldigt mycket kvällen.
Ny arbetsvecka stundar.
En med lite friskare personal, hoppas jag verkligen!

3 kommentarer:

  1. Jag läser här då och då... Även om jag inte alltid kommenterar... Bara så att du vet... :-)

    SvaraRadera
  2. Mian; Vad trevligt! Det har blivit så ont om kommentarer så jag har börjat fundera på om jag har några läsare kvar :)

    SvaraRadera
  3. Själv har jag (nästan) slutat att blogga... Var sak har sin tid. Jag lägger hellre min tid på annat just nu och nöjer mig med att lägga lite bilder på Facebook och Instagram, det är mer kravlöst. Men det kan vända igen.
    När bloggar börjar att "loopa", då brukar jag hålla upp med att läsa ett tag.
    Men här händer alltid nåt nytt. Kul att få följa ert pyssel med nya huset!

    SvaraRadera