tisdag 22 oktober 2013

Mörkt

På facebook har man idag kunnat läsa diverse statusuppdateringar om femton graders värme och kaffe på balkonger. Min farmor vittnade i telefon på kvällen om precis detsamma.

Det där vädret har inte varit här.
Här har det regnat precis hela dagen... och jag törs garantera att det har varit höstens absolut hittills mörkaste dag. När jag åkte till jobbet var det totalt bäckmörkt. Sedan var det som liksom mörkt hela dagen.

På jobbet var vi bara ute på förmiddagen. Innan vi skulle gå in spolades alla små lermonster av med slangen. Men de hade roligt :)

På seneftermiddagen hade vi en man här som kikade på det där takfönstret vi vill sätta igen. Han ska återkomma någon dag när det inte regnar för att utvärdera eventuella fuktskador.


Ja, och så håller maken som bäst på att sätta nya lister i alla fönster och dörrar. Förhoppningsvis blir det lite tätare...
Själv ska jag kliva till sängs. I morgon börjar jag sju vilket innebär att jag behöver bege mig hemifrån runt tio i sex.

Nu kan intresseföreningen lägga ner pennorna.

2 kommentarer:

  1. Men jag kan trösta dig med att IDAG, på min lediga dag, ööööööser regnet ner!

    SvaraRadera
  2. Elisabet; Och nu har här minsann varit uppehåll. Nästan lite sol till och med. Och b l å s t!

    SvaraRadera