lördag 12 oktober 2013

Lördagsmorgon

Ja, mycket är sig likt.
Tvätten snurrar i tvättmaskinen.
Lisa Syrén pratar på Ring så spelar vi.
Cosmos och hussen snusar ikapp i sovrummet...

Mycket är sig olikt också.
Vi har varit på morgonrundan , hört fågelkvitter och traskat mellan träden i ett hav av löv...
...och fotograferat soluppgången.

Och min utsikt just nu är inte fönstren till boendet i ett hyreshus mitt emot.

Idag står räfsande på planen.
Och tapetsering.
Och så hoppas jag att att mamma kommer förbi en sväng...gärna med symaskinen jag ska få låna :)

2 kommentarer:

  1. Roligt att läsa om hur gott ni mår och hur roligt allt verkar med det nya!

    SvaraRadera
  2. Bloggblad; Det är roligt! Jag skulle kunna tänka mig att ha helg jämt just nu. Maken å andra sidan tycker nog att det är rätt skönt att få lite paus i veckorna :)

    SvaraRadera