fredag 18 oktober 2013

Dagarna de går och går

På förskolan sjunger vi "dagarna de går och går, efter varandra..."
Och de gör de verkligen. Går och går.
Den här veckan har det känts ungefär som om jag klivit upp, åkt till jobbet, åkt hem från jobbet, lagt mig. Om och om igen. Många långa dagar tenderar att bli så. 
Idag är det i allafall lite sovmorgon och jag behöver inte trampa hemifrån förrän tjugo i åtta! Det är skillnad det, från onsdagens tio över fem.

Idag är också dagen då vi kunde vakna till höstens första snö! Den färgsprakande lönnen är nu alldeles kal och lövhavet under är uppkrattat.
Och idag är det fredag! Helg på g.
Det känns redan som en rätt bra dag.
Faktiskt.

6 kommentarer:

  1. Vackert! Men fy, så hemskt att stiga upp så tidigt .., jag har nog helt vant av mig vid sånt ,-)

    Själv har jag jobbarhelg, men börjar inte förrän tolv i morgon och två på söndag. Helt ljuvligt!

    Trevlig helg, madame!

    SvaraRadera
  2. Jag hade precis samma rubrik på ett inlägg härom veckan :) Kan också sången! Hur lång resväg har du till jobbet nu? Längre?

    SvaraRadera
  3. ...och nog sjutton försvinner dom också, dagarna!

    SvaraRadera
  4. Elisabet; Jag går så gärna upp tidigt om det innebära att jag får sluta tidigt. Den här veckan hade vi kvällsmöte just den dagen så det blev en lååång dag.

    Maria; den sjunger vi i stort sett varje dag :) Jag har myyycket längre till jobbet nu. Förut hade jag dryga fem minuter med cykel. Nu har jag runt tjugo minuter till stationen, sexton minuter tåg och tio minuter till fots. Så får man förstås räkna in det att ta ett tåg som går så att man kommer fram i tid... vilket allt som oftast innebär att jag kommer fram alldeles för tidigt. Men jag ska inte klaga, det har än så länge varit väldigt smidigt.

    Kattis; Haha, ja... fast de kommer inte tillbaka ;)

    SvaraRadera
  5. Här var det inte något vitt imorse fast vi bara bör någon timma bort.

    Ja det blir långa dagar rätt som det är. Två dagar den här veckan blev 8-1745 ca. Det är i längsta laget. Jag har ett stenkast till jobbet nu så det kommer att bli en kontrast när det blir flytt av.

    Hej från andra sidan "bergskedjan" :-)

    SvaraRadera
  6. Turtlan; Det är faktiskt fortfarande lite vitt... fast bara väldigt lite. Och ett boende att trivas i är absolut värt längre restid...

    Men var bor ni? Jag hade fått för mig att det var i Karlstad...

    SvaraRadera