lördag 14 september 2013

Underbar höstmorgon i stan

Höstmorgon och det blir en alldeles ljufvlig promenad!
Det är disigt och dimmigt och nästan alldeles magiskt i luften. Jag älskar den här årstiden!
På Järntorget är fontänen tillfälligt avstängd. Slottet syns inte ens. Och det är alldeles alldeles folktomt.
 Berfriarens står och knuffar på sin sten. Slottet skymtar i dimman. Höstblommor.
 Och massor med spindelnät som bidrar till hela vackerheten.

 Ingången till Stadsparken. Papperskorgarna svämmar inte längre över av engångsgrillar, sådär som de gör på helgdagsmorgnar under sommaren. Klockan är sju och vi tycks ha precis hela parken för oss själva. Inte förrän vi går därifrån möter vi joggare, cyklister och andra hundpromenerare.
 Sch, inte skvallra. Cosmos får springa lite utan snöre och vi leker kurragömma bland skulpturer och krukor och häckar. Det går inte värst bra, eftersom han har stenkoll på mig, men han är glad och tycker att det är roligt :) Lite stolt måste jag berätta att hans dagisfröken talade om att han är den som kommer absolut snabbast när hon kallar in vovvarna när de springer lösa i skogen.

 Längs ån vid Wadköping...
 Och så, förstås, en bild på mitt fina, roliga promenadsällskap. Åh vad jag tycker om honom!

4 kommentarer:

  1. Fina lugna höstbilder.
    Hösten är en toppenfin årstid.

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder! Cosmos är verkligen en fin hund.

    SvaraRadera
  3. Gunnar och Lena; Jag tycker ju så mycket om alla årstider.. även om vintern skulle kunna få vara lite kortare ;)

    SvaraRadera
  4. Så vackert! Jag tycker att dimma på hösten är så fint. För nu när sommaren varit så ljuvlig och jag har sugit ut det gôttaste, så får hösten gärna komma.

    Så himla fin han är på sista bilden!

    SvaraRadera