söndag 8 september 2013

Två helger kvar

Ja, om den här helgen nu får räknas som slut -det är den ju praktiskt taget -då är det bara två helger kvar innan vi flyttar. Nästan tre veckor förvisso, men jag räknar ledig tid i stället ;)

Och här planeras för fullt. Eller snarare drömplaneras kanske.
Möbler, har vi sagt, är inte prioritet ett. Fast något i vardagsrummet borde vi väl ändå ha...
Jag har spanat in den här.
När vi tittade på huset sade jag att det absolut viktigaste var att fixa köket.
Numera ligger köket längst ner på prioriteringslistan. Att byta ut den direktverkande elen till en luftvattenpump ligger högre upp... Och ett staket! Först av allt staketet!

Och att tapetsera om i iallafall vardagsrummet och vårt sovrum... Hallen ser också gräslig ut, men den kanske man kan måla så länge... ja eftersom vi på (lång) sikt planerar att slå ut lite väggar... och så.
Något som måste göras är en badrumsrenovering. Inte bara för det estetiska, även om den aspekten förstås slinker med på ett hörn. Det blir till sommaren, när vi kan få lite hjälp med slipsatsen av kunnig svåger.
Maken är mest nyfiken på om bastun fungerar.

Behöver jag nämna att nedräkning pågår?
Och nä, vi har inte vunnit på triss -därav drömplanerandet ;)

7 kommentarer:

  1. En vän till mig, som också hade många kvadratmeter att möblera, till en liten peng, satte in annonser under Köpes, med bilder på sådant som det drömdes om. Hon fick mycket gratis, bara hon kom och hämtade, och även annat fint till skänks, då hon ändå var på plats med släpkärra.

    SvaraRadera
  2. Det var ju förvisso smart och billigt... och jag ser just framför mig hur mycket skräp maken skulle samla på sig ;) Vi är, så att säga, sällan riktigt eniga om vad som verkligen är sådant vi behöver.

    SvaraRadera
  3. Mmm, som det där med ljus t.ex ... ;)

    SvaraRadera
  4. Så smart, det Kattis berättar om!
    Och så blir det ofta så personligt.

    Det är likadant här. Pv har tre, om inte fyra projekt på gång, eller inte på gång, men som han ska arbeta med.

    1. Friggeboden
    2. Inglasade altanen som ska bli ett vardagsrum
    3. En till uteplats så vi kan njuta av solen på eftermiddagarna - sommartid -.

    Jag hoppas att jag får leva i tio år till, så hinner jag kanske vara med på nåt av allt detta ,-)

    Lycka till med era drömmar!

    SvaraRadera
  5. Mamma; Haha, nu ska du inte vara sån ;))

    Elisabet; Ja, maken har sagt från början att det här kommer att gå fint bara jag inser att vi faktiskt inte kan göra allt på en gång. Och det insåg jag ju, tyckte jag, ja det skulle väl få ta något år i allafall.
    Nu börjar jag känna att tio år nog inte heller räcker till ;)

    SvaraRadera
  6. Spännande!

    Vi har bott här i 30 år och klara är vi då rakt inte, men vi har renoverat badrummet två gånger:-) Tålamod och selektiva ögon är två bra egenskaper när man är husägare.

    SvaraRadera
  7. Lena; Det är två egenskaper som maken redan besitter... men som jag nog får öva på :)

    SvaraRadera