torsdag 19 september 2013

Torsdag

Torsdag.
Det betyder att mer än halva den här veckan med långa arbetsdagar har gått.
Det betyder också att det idag är ledningsgrupp. Och att vi i eftermiddag ska planera för nästa veckas föräldramöte. Och så betyder det en liten sovmorgon, med tid för mera packning.

Jag kunde inte låta bli att köra förbi huset igår när jag hämtade Cosmos på dagis. Nu är gardinerna borttagna och på garageuppfarten står en stor container alldeles överfull med skräp. De har nog jobbat på rätt hårt i helgen -damens barn.
En vecka och en dag kvar...

12 kommentarer:

  1. Jag riktigt känner hur ni räknar dagar... Minns så himla väl känslan. Speciellt när vi flyttade till Brickebacken och började från början med att köpa möbler. Vi hade inte sett lägenheten utan drömde utifrån en broschyr.

    Och sen efter ytterligare några flyttar, nybyggda radhuset i Söderköping. Åhhhh vad jag väntade och längtade. Njut av känslan! Det är kul att vara ung och ha livet framför sig! Inte för att jag tycker att livet är slut, men nog har det stelnat i sin form....

    SvaraRadera
  2. Bloggblad; Det är verkligen verkligen nedräkning av dagar! Och jag drömmer och planerar...och räknar slantar och tänker om ;)

    SvaraRadera
  3. Tänk om vi bodde närmare....vi kanske har något här som ni behöver? Eller så vill ni skaffa allt nytt förstås?
    ;-)

    Men för oss kommer det att bli en utmaning att göra sig av med och avyttra den här stora lägenheten och flytta in i något mindre. Fattar inte var jag ska göra av allt.

    Förstår att ni längtar till inflyttningsdagen.

    SvaraRadera
  4. Åh så härligt! Vilken go känsla. Snart går flyttlasset.

    Jag fick sånt där härligt pirr när vi nästan hade bestämt oss för det där huset med allt bra... Började möblera och planera. Faktiskt så kan jag göra det än fast vi bestämt oss för att inte köpa det. Jag får väl drömma om det så länge tills något annat bra dyker upp.

    Är det nästa helg som ni flyttar?

    SvaraRadera
  5. Lisbeth; Ska ni flytta? Det hade ju varit finfint om vi hade kunnat skaffa allt alldeles nytt. Så är det absolut inte. VI hade kanske hoppats, när man nu tar över ett hus från någon ska flytta till väldigt litet, att lite saker skulle bli kvar... Men lägger man ett väldigt mycket lägre bud än vad säljarna tänkt sig, då kan man kanske inte riktigt räkna med några favörer.

    Turtlan; Å jag hann möblera och planera ett antal hus innan det blev det här.

    Nästa helg går flytten. Överskrivningen är redan på fredag och vi planerar att köra sängen och lite kartonger redan på fredagskvällen så att vi kan kan sova där direkt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Läste ett tips någonstans. Hoppas det inte var här på din blogg så du redan vet det men poängen var att personen satte in en annons under "Köpes möbler"

      Folk ringde och sa bara ni hämtar det så får ni det gratis.

      Smart!

      Radera
  6. Turtlan; Det var Kattis som skrev det här :)

    SvaraRadera
  7. Vår flytt ligger nog mer på framtiden men vi måste göra slag i saken någon gång.....

    SvaraRadera
  8. Lisbeth: jag försöker få min man att inse att vi bor i ett på tok för stort hus, med en trädgård som ingen orkar/vill sköta, men han totalvägrar att flytta. Varje gån jag tar upp det på allvar, gör han ett ryck i trädgården eller målar om eller nåt, så jag ska förstå att han visst vill och orkar.

    SvaraRadera
  9. Åh vad roligt!!! Kan Cosmos gå kvar på samma dagis efter flytten?

    SvaraRadera
  10. Emma; Vi bytte dagis redan i augusti. Nu har maken suttit och kört honom till Hallsberg varje morgon, så det kommer att bli en massa tidssparande när vi väl har flyttat :)

    SvaraRadera
  11. Grett, snacka om att ni är välplanerade!!!

    SvaraRadera