tisdag 3 september 2013

Planering

Det är baskemig som att planera runt barn, det här med att ha hund på dagis.
Cosmos går mest på makens tider nu före flytten. Ja, bortsett från de dagarna när jag slutar tidigt -då tar jag tåget till Kumla, hämtar bilen utanför makens jobb och åker och hämtar Cosmos på dagiset i Hallsberg. Han fick ju liksom göra ett dagisbyte redan vid terminsstart för att slippa byta mitt under terminen.
Men nu börjar det närma sig tider för utvecklingssamtal. Mina tidiga dagar räcker inte till för att täcka upp den tid som maken behöver för alla samtal. Därför pusslar vi. Förhandlar. Jämför i kalendrarna. Planerar.

"Ja, men den där fredagen, då får väl jag ta bilen" säger jag. "Och så får han komma tidigt och gå hem sent, just den dagen."

"Nä, det går inte" svarar maken. "Han ska inte behöva sitta länge en fredag, då går Rutan hem tidigt".

Rutan heter egentligen Rut och är Cosmos rumskamrat/buskompis/soffmysarpolare.

5 kommentarer:

  1. Jajamen, det är samma planering och pusslande med hund som med barn.

    SvaraRadera
  2. Jag hann att tänka att ni skulle på utvecklingssamtal på hunddagiset... Har de sånt där tänkte jag.....

    Men sen trillade poletten ner :-)

    Mysigt med Rutan. Kompisar är viktiga!

    SvaraRadera
  3. Ja, det tänkte jag med och log .., utvecklingssamtal för hundar .. nu har det väl ändå gått väl långt ,-)

    SvaraRadera
  4. Skönt att det inte bara var jag som läste att ni skulle på utvecklingssamtal för hunden! :)

    SvaraRadera
  5. Lena; Haha, ja det blir säkert lite vad man gör det till, men vi pusslar ihop det ordentligt för att det ska bli så bra som möjligt för vår lille fyrbening.

    Turtlan; Elisabet och Maria; Nä, något utvecklingssamtal har vi ännu inte blivit inbjudna till på hans dagis :D

    SvaraRadera