lördag 7 september 2013

Efit

Uppdaterad 20.15
Uppdaterad 15.30

Äntligen helg, efter den absolut längsta veckan på evigheter!
Vi har planerat in att göra absolut i n g e n t i n g.
Och så är det efit!

Runt sju
Jag har precis upptäckt att vi har slut på tvättmedel. Rackarns, tvättstugetiden börjar ju sju.
Tar en morgonpromenad med Cosmos istället. Som det speglas i svartån som rinner genom stan!
 Bonusbild
Måste ju ta med en bild på mitt fina promenadsällskap :)
 Runt åtta
går jag till mataffären runt hörnet för att shoppa tvättmedel. Lite nygräddat frukostbröd får också följa med.
 Runt nio
har jag precis tagit tag i det där diskberget som vuxit sig alltför stort. Åh som jag ser fram emot den dagen vi kommer att ha en diskmaskin!
Runt tio
har maken vaknat och vi äter en sen frukost. 
 Runt elva
är jag ännu nöjd med att ha ingenting inbokat och tar en dusch, bara sådär mitt på dagen.
 Runt tolv
är vi ute vid Karlslund för lite geocaching.
 Runt ett
försöker jag fotografera parande sländor. Fy rackarns vad svårt -de är ju inte stilla ett ögonblick!
 Runt två
har vi gett upp skattletandet efter att telefonen gav upp. Fyra cacher blev det. En riktigt kul!
Lite mjukglass efteråt. Cosmos får alltid slicka rent bägaren ;)
 Runt tre
kommer vi hem. Chatter is the queen of flyttkartongerna. Det är inte många minuter om dagen hon inte tillbringar där.
Runt fyra
hade jag tänkt att jag skulle titta när morbror och moster spelar grekisk musik på Våghustorget. Men så blev det inte alls. Matlagning pågår.

 Runt fem
håller jag som bäst på att packa. Nu börjar i allafall några skåp se tomma ut.
 Runt sex
packas det fortfarande i sådana där kartonger som sedan märks med "kök". Chatter är raskt in och vänder på en nytömd hylla.
 Runt sju
är Cosmos och jag inte riktigt eniga om att det är dags för en liten promenad.


Runt åtta
är det alldeles skumt ute. Jag tänder ljus och maken skär morotsstavar.
Det blir högst troligt sista bilden för idag.

20 kommentarer:

  1. Ibland är det praktiskt att bo i stan och ha nära till allt.
    Här är det slut på diskmedel ,-/

    SvaraRadera
  2. Vad han är ljuvlig, lille Cosmos!

    SvaraRadera
  3. Elisabet; Ja, det finns absolut fördelar med att bo mitt i stan. Också. Men de överväger inte!

    Ulrika; Det tycker förstås vi med ;) Varenda dag säger jag det. Att åh, vad han är fin, eller vad han gör oss glada, eller vad duktig han är... eller något väldigt snarlikt. Annat var det när han var lite mindre. Då var det tur att han i allafall var söt :D

    SvaraRadera
  4. Du verkar fylla din dag trots allt. ;-)

    SvaraRadera
  5. Åh, vilken fin bild på det spegelblanka vattnet! Och Cosmos är också jättefin!

    SvaraRadera
  6. Medea; Ja, det gör man ju alltid, men idag finns inga måsten och det är såååå skönt!

    Carro; Det är så vackert och stilla på morgnarna den här tiden på året. Ja, det är det förstås på sommaren också, det är bara det att då får man gå upp alldeles okristligt tidigt för att uppleva det...

    SvaraRadera
  7. Inte utan min diskmaskin! Det är en av mina allra käraste ägodelar.

    Finfina bilder och sötnos till hund. :)

    SvaraRadera
  8. I brist på möbler får ni väl möblera ett rum med flyttkartonger till Chatter! ;)

    SvaraRadera
  9. Ser ut som att du ändå lyckades få i alla fall en bra bild på trollsländorna, trots deras brist på samarbetsvilja :-D

    SvaraRadera
  10. Hej!
    Kikar in på din dag. Vilken fin bild på trollsländorna.

    SvaraRadera
  11. Kattis; Jag känner på mig att det även kommer att bli en av mina käraste ägodelar. Jag avskyr disk på bänken... och ändå tenderar det att uppstå mindre berg där.

    Giggi; Haha, ja det skulle hon absolut inte klaga på :)

    Vonkis och Ariella; Näe, det blev en massa sådana här bilder men skärpan är inte alls bra. Däremot var jag lite fascinerad över att de parar sig nu, mitt i september...

    SvaraRadera
  12. Jätteroligt att följa dagar hos olika bloggare!

    Men du, kom ihåg att diskmaskinen ska både fyllas och tömmas manuellt...

    SvaraRadera
  13. For noen herlige dyr du har :-)

    SvaraRadera
  14. Bloggblad; Ja, men det tror jag inte att jag har några problem med. Det är just det där med att få bort disken från bänken. Helst diskar jag efter matlagning, men innan vi börjar äta... och det är inte alltid helt praktiskt. Tänk då så smidigt att kunna sätta in disken i diskmaskin!

    Mirakel; Ja, vi tycker ju förstås väldigt mycket om dem :)

    SvaraRadera
  15. Vilken underbar bild med speglingen på vattnet

    SvaraRadera
  16. De parande sländorna är någon art av ängstrollslända, kanske tegelröd? De sitter ihop så här under tiden honan duttar ned sin bakkropp i vattnet och lägger äggen.

    SvaraRadera
  17. Den första bilden är underbart vacker!

    SvaraRadera
  18. Fina bilder hos dig och mysiga djur du har! Diskmaskin är guld värt i ett hushåll!

    SvaraRadera
  19. Fina bilder hos dig och mysiga djur du har! Diskmaskin är guld värt i ett hushåll!

    SvaraRadera
  20. Fina bilder hos dig och mysiga djur du har! Diskmaskin är guld värt i ett hushåll!

    SvaraRadera