lördag 31 augusti 2013

Pratpaus

Lite flyttpackanda med betoning på lite.
Och desto mer fika och prat med betoning på prat.
Det är ju något mystiskt det där med fikadater med Erika. Tiden bara flyger iväg och vips har vi ockuperat det där bordet längst in närmast fönstret i närapå tre timmar. Så är det varje gång.
Vi pratar om huset förstås. Och utbyter pedagogiska idéer eller erfarenheter från förskoleverksamheten.  Hoppar från organisation till framtid, otäcka sjukdomar, uppfostran och förvaltande av den sortens arv som inte har något ekonomiskt värde. 
Bland annat.

På hemvägen speglar sig staden så vackert i ån. 
På himlen passerar ett gäng gäss på väg mot... nordost. Faktiskt. 

4 kommentarer:

  1. Och är det "open art" i vattnet?

    SvaraRadera
  2. Vilken fin bild! Och jag tänker att det är ju oerhört så lite jag känner till om Örebro. Har jag öht någon gång stannat till där?

    SvaraRadera
  3. Jag och mina bästisar (Heter det fortfarande så, nu när man passerat 40?) gör precis likadant. Parkerar vid ett fikabord och låter timmarna passera oss förbi. Det är ljuvligt, välbehövligt och gott för själen! :)

    SvaraRadera
  4. Giggi; jajamen. Mest överallt faktiskt, men inte så länge till.

    Elisabet; Jag är jätteförtjust i Örebro! Det är definitivt en stad som förtjänar ett stopp någon gång :)

    Kattis; Jag tror inte att jag använt ordet bästis sedan mellanstadiet :)

    SvaraRadera