tisdag 27 augusti 2013

På hemmafronten intet nytt...

...stämmer inte riktigt, för här rör det på sig.
Chatterkatten växlar mellan att sova på flyttkartonger och att utforska de nya utrymmen som uppstår allteftersom flyttkartongerna fylls.
 Vi har fått en ny spis också. Efter att ha levt med den där uuuurgamla vars vred ständigt gick sönder. Nästa hyresgäster behöver inte ha en tång i beredskap när en platta inte går att stänga av :)
Behöver jag nämna ironin i att spisen kom en månad före flytt.

Jag hade inte riktigt räknat med att det skulle klampa in två oanmälda karlar och dra ut vår spis klockan tjugo över sju på morgonkvisten. Om man säger som så, ingår inte rengöring under och bakom spisen i min dagliga dammsugning.
Om man säger som så hade nog de två oanmälda karlarna sett renare utrymmen.
Jaja, det blir i allafall en lätt ugnsrengöring till flytten!

4 kommentarer:

  1. Jag är med i samma klubb! Bakom min spis är det tveklöst dags att STÄDA!!!

    Jag har sen länge bestämt mig för att när jag flyttar från min lya så ska jag boka en städfirma! Det ligger i flyttbudgeten.
    För är det något som kan göra mig på dåligt humör så är det att flyttstäda! Trött efter allt flyttande så ska man börja städa och man får / kan INTE fuska det minsta.

    Jag kan gärna kånka och bära men inte städa!

    Så Rut kommer att få hjälpa till med det :-)

    SvaraRadera
  2. Turtlan; Rut kommer och hjälper oss också! Trots att vi inte bor så stort. Det kommer absolut att vara värt varenda öre.

    SvaraRadera
  3. Dom hade säkerligen sett värre saker också ,-)

    Spännande nu med flytten!

    SvaraRadera
  4. Kommer man oanmäld får man skylla sig själv :) När är det ni flyttar nu igen? Det finns en viss risk att vi dubbelbokat oss :/
    Sen är det väl dags för en fika snart igen va?

    SvaraRadera