tisdag 13 augusti 2013

Lite arbetslycka

Pling i mobilen på förmiddagen.
Lägenhetsbesiktningen gick fint utan någon anmärkning!
Högst otippat, men jätteskönt. Jätteskönt!

Cosmos har börjat på dagis. Det hade gått bra. Lite missnöjd på förmiddagen, men när hussen kom låg han i sin box och såg inte alls stressad ut. Också jätteskönt! Hoppas att det håller i sig.

Maken har börjat jobba. Han ser ut att ha överlevt sin första dag.
Och jag, jag har haft en superskojig arbetsdag... eller snarare arbetskväll.
Den här bilden tog arbetskamraten. När man på arbetet alltid måste vända och vrida på pengar, återanvända och ta med eget och vänja sig vid att allt är gammalt och slitet... ja då känns det här ungefär hur lyxigt som helst! Lite nytt och lite fräscht! Båda vagnarna är våra!
Gissa om jag ser fram emot morgondagen när vi ska sätta ihop hyllor, lägga ut mattor och göra om i rummen. Det är så himla roligt att jobba just nu! (vilket också kan bero på att det ännu inte är så mycket barn utan en barngrupp med ett vettigt antal barn -men om det ska jag inte skriva här och nu)

4 kommentarer:

  1. Du är så härligt full av entusiasm, så roligt att läsa. Men visst blir jag lite avundsjuk på piggheten...

    SvaraRadera
  2. Det där elevantalet, det har ju som betydelse!
    //Hon som just blev ensam mentor till 28, varav merparten riktigt skoltrötta...

    SvaraRadera
  3. Bloggblad; Å, jag är inte alls alltid entusiastisk och pigg. Men det är betydligt lättare när allt går bra och framåt :)

    Elisabet; När man alltid måste vända på slantar och rätta sig efter ramavtal hit och dit, då var det här helt fantastiskt!

    Kattis; Det har det verkligen! Och jag har förstått att är det någon som är helt rätt person att vara mentor åt skoltrötta elever så är det just du. Samtidigt tänker jag att det är de bra, engagerade lärarna man tar knäcken på och om det skulle jag också kunna skriva ett långt inlägg, men låter bli.

    SvaraRadera