lördag 31 augusti 2013

Jöstanes, då var det helg igen.

Fortsätter det i det här tempot är det snart dags för den där flytten.
Mest känns det som om vi jobbar, och precis så är det kanske. Och packar. Tömmer balkongen undan för undan. Flätar in hundträning på varenda promenad eller liten rastrunda. 

Gråväder och mycket tända ljus. En hel massa praktiskt pysslande. 
Tomater och chilifrukter mest lite överallt. Gurkan vi fick och lade in för en dryg månad sedan är uppäten och gav absolut mersmak. Kan man odla gurka utan växthus?
I fönstret för att mogna...

Nu är det lördag.
Morgonslöa djur :)

Ring så spelar vi.
Tvättstuga.
Dagen kommer att bestå av en fikadate och för övrigt fortsatt packande och rensande.
Förmodligen varken mer eller mindre.

6 kommentarer:

  1. Förutom flyttandet, så ser vår lördag ut ungefär så också.
    DN-läsning .., bloggrunda (godmorgon, godmorgon!) ..., disk och så inköpsrunda.

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Elisabet; Ja, bloggrundan inte att förglömma ;)

    SvaraRadera
  3. Min farfar odlade gurka i en låda han byggt av ett gammalt fönster! Jag ska prova nästa år om jag hinner!

    SvaraRadera
  4. Maria; Jag skulle verkligen vilja odla gurkor. Finns kanske något bra miniväxthus (om man nu inte har något gammalt fönster ;)...

    SvaraRadera
  5. Frilandssgurka/inläggningsgurka/Västeråsgurka behöver ju inget växthus! Bara ett skyddat och hyfsat soligt läge i trädgården.

    Det finns även tåliga sorter av slanggurka, för frilandsodling, med några sådana har jag själv aldrig testat.

    SvaraRadera
  6. Kattis; Toppen! Då ska jag satsa på det nästa år! Tjoho!

    SvaraRadera