söndag 25 augusti 2013

En augustisöndag i bilder

På morgonen packade vi frukost i ryggsäck och åkte upp till Ånnaboda.
Underbart vackra Ånnaboda!
Morgonluft. Doft av skog, ännu full av dagg från natten. Totalt stilla.
Fågelsång och en och annan fisk som hoppade efter flugor.
 Någon enstaka fiskare såg vi längs vägen.
 Och Cosmos passade på att ta sig ett bad :)
 Frukost med alldeles ljufvlig utsikt
 Finaste hunden!
 På tillbakavägen nästan klev Cosmos på en trollslända med skadad vinge.
 Fullt av daggfyllda spindelnät som glittrade i solen.
 Det var verkligen en alldeles sagolik morgon!

Väl hemkomna hade klockan passerat tio. Jag bytte kvickt om och mötte upp Anna för en sväng till öppet hus på koloniområdet.
Äppelsöndag...
 Många fina kolonilotter och vi hade gott om blommor att studera.
 Skulle vi bo kvar i lägenhet i stan skulle jag nästan kunna tänka mig en kolonilott. Alldeles särskilt om vi inte hade haft bil och kunnat åka till en stuga någonstans. Nu är jag fullt nöjd med att komma och beundra och fotografera :)




 Efter den utflykten begav sig jag, maken och Cosmos iväg till familjen V där även Stockholmskamrater befann sig. Fika och prat i skuggan av parasollet.
Cosmos var inte värst nöjd med att behöva ligga och vänta när vi fikade. Han tycker att det är betydligt trevligare att få vara med barnen. Sådär värst försiktig är han verkligen inte, men det funkar fint med barn som Pontus som inte är särskilt bekymrad av ett stort hårigt sällskap.
Nu är det sen eftermiddag. Vips, så har helgen passerat.
Det betyder att vi är en helg närmare flytt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar