söndag 18 augusti 2013

Efit

Uppdaterat 21.30

Idag är det efit.
Och idag är det en sådan där härlig dag med hög luft och föraningar till höst!

Runt sju
"Hallå, maaaatteeeen!!! Det var frukostdags för en timme sedan!"
 Runt åtta
Zzzzzz..
(det är här jag börjar fundera på att plocka fram febertermometern, men han ligger ju inte direkt som om han mådde dåligt... fast han fick inte behålla maten igår... sedan njurarna började spöka har han varit så känslig... hm... nojig matte!)
 Runt nio
Hussen får hjälp att fixa i köket :)
 Runt tio
Nu har vi kommit upp till Ånnaboda. Betydligt senare än vi tänkt oss. Och det går inte att ta miste på vilken årstid som är på väg.
 Runt elva
har vi kommit fram till Falkasjön och dukat upp matsäcken. Cosmos passar på att bada lite.
 Runt tolv
klättrar jag runt på stenar för att fånga de vackra näckrosorna på bild.
 Runt ett
passar jag på att träna lite med Cosmos på gräsmattan innan vi går in. Bry er inte om klädseln -det är mina skogsmullekläder ;)
Runt två
har maken åkt till Kumla för att spela golf.
Själv har jag slagit mig ned i soffan med en kopp te för att kika på dagens bildskörd (hittills).
Regnet smattrar på rutan. Kattdamerna sover i sängen. Cosmos sover på mattan under bordet.
Runt tre
vallar jag snabeldraken
 Runt fyra
pågår packning av första flyttkartongen (fast det är en månad och tio dagar kvar...). Djuren ser väldigt skeptiska ut. Och Chatterkatten är förvisso ingen smalis, men så rund som hon ser ut på bilden är hon inte.
Runt fem
är jag och Cosmos i en närbelägen park.
 Runt sex
har jag satt på en kort film som mamma spelade in 2001. Då levde farfar fortfarande och mina föräldrar gjorde första turen över bron. Kanske var det farmor och farfars första tur över också?
"Wow...WOW!" hörs pappas stämma när han rattar upp på bron.
Lillebror var en yngling på sjutton år. Och då och då skymtar man en mobiltelefon som påminner om att tekniken har genomgått en viss utveckling de senaste tolv åren.
Runt sju
har den trefärgade hunden fått trimmade tassar och klippta klor och den trefärgade katten har accepterat detta att flyttlådor nu kommer att tillhöra möblemanget.
 Runt åtta
tycker jag mig ha förtjänat lite spelande av Mario Galaxy efter att ha läst igenom och fixat till verksamhetsplanen.
 Runt nio
smattrar regnet fortfarande på rutorna. Mörkt ute och dags för tända ljus inne.
Mys!
Och på mobilsvar har instruktören för rallylydnadskursen talat in att jag i allafall är välkommen i morgon, ja så får vi se. Jag vet inte riktigt om jag blev glad eller ens om jag vill gå på en kurs vi inte passar på. Men vi ger det väl ett försök. Förstås.

Nu följer ingen fortsättning, för nu är det läggdags.
Fyrbeningarna har redan gått och lagt sig :)

11 kommentarer:

  1. Vilken härlig och händelserik dag. Roligt att dela.

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig uppsyn katten väcker dig med! Underbar blick!
    Skrattar högt när jag ser hur hunden ligger och sover på rygg, han ser inte ut att må dåligt direkt nej... :)

    SvaraRadera
  3. Kul med efit. Saknar Kilsbergen....
    Superfin bild på orkidé och regnruta.

    SvaraRadera
  4. Den arga och uppfordrande kattblicken är jag bekant med. Svår att motstå.

    SvaraRadera
  5. Tittar in här också .., alltid lika roligt med era Efit-bilder!

    SvaraRadera
  6. Ni verkar ha haft en underbar dag! Mysigt att sitta vid en sjö och ha picknick; mat smakar ofta bättre utomhus :)

    SvaraRadera
  7. Vacker blomma du fångat på bild. Visst är det höst i luften.

    SvaraRadera
  8. Charlotte; Nä, han var mest bara lite trött ;)

    Bloggblad; Hi, vad rolig du är. Här har jag balanserat runt på stenar med systemkameran för att fånga näckrosor och så berömmer du bilden som jag tog på ett ögonblick från soffan med lilla digitalkameran :D

    Ruta Ett; Ja, nu är det ju som så att hon är inte direkt tyst.. alls... då när hon tycker att det är dags för frukost :)

    Elisabet; Det är så kul att du kikar förbi!

    Sofia; Ja, tänkt att det alltid smakar så mycket bättre ute!

    Linusson; Äntligen har den kommit -den lite friskare luften. Som jag har längtat efter de här skogsturerna!

    SvaraRadera
  9. Takk for fine bilder å se på. Cosmo er kjempesøt!!

    SvaraRadera
  10. Klart ni ska gå kursen , gå dit nu och visa dom vad ni kan!!

    SvaraRadera
  11. Jag begriper mig inte alls på tv-spel! Trots den lilles stora intresse. Är nog för gammal...

    SvaraRadera