onsdag 10 juli 2013

Onsdag ruggmorgon

Regnet smattrar mot rutan.
Jag är alldeles vansinnigt trött och kliver upp som ett spöke.
Kliver inte i linnet och den tunna kjolen som jag tänkt utan jeansklänningen som är lite kraftigare. Förstår att något bad i plaskis blir det förstås inte idag.
Fixar frukost medan maken går ut med Cosmos. De kommer in som två dränkta katter. Maken muttrar och tittar på termometern.
"Klä på dig ordentligt. Det blåser, spöregnar och är tio grader" säger han. 
Jeansklänningen blir utbytt mot jeans och en kraftigare tröja.
Jobb åtta till halv sex.

Närapå höstväder!

5 kommentarer:

  1. Huvva! Höstrusket får gärna vänta. Här blåser det, mycket från nordväst, så värmen från i går är borta.

    SvaraRadera
  2. Låter som en ganska normal sommardag i Jämtland ;-)

    SvaraRadera
  3. Här har det regnat horisontellt i flera timmar, konstigt nog blev det uppehåll den halvtimme som jag ändå tog mig ut på... behövde lite frisk luft och skogsdoft efter de hektiska dagar jag har haft.

    Trött... är bara riktnumret! Tur att jag får slöa och inte måste jobba.

    SvaraRadera
  4. Lena, Gunnar och Bloggblad; Jag tycker ju inte om när det är för varmt, men tio grader och regn på tvären var inte heller värst upplyftande. Men nu är sommarvärmen tillbaka igen :)

    SvaraRadera
  5. Men här har det varit underbart fint ...., blåsigt, som Lena säger, men ändå härligt.
    Idag sol hela dagen och stranden i fyra timmar! Jag hoppas att ni fick lite värme (eller mycket) också.

    SvaraRadera