söndag 14 juli 2013

Morgonpromenad i stadsparken

Bästa tiden på dagen är morgonen!
Även i stan.
Eller kanske främst i stan.
Klockan sex knatar jag och Cosmos iväg till stadsparken. Lugnt och skönt och bara någon enstaka vovve med tillhörande husse ser vi.
Just sådana här rosor, Flammentanz, har maken påtalat flera gånger att han vill ha i en blivande trädgård. Jag är också väldigt förtjust i dem, och att de tydligen ska vara väldigt lättskötta gör inte saken sämre förstås.

Ute duggregnar det och är betydligt behagligare än igår.
Söndag.

2 kommentarer:

  1. Om du kollar på min blogg så har jag ett antal trädgårdsbilder med Flammentanzrosor i vår trädgård i Provence. På tre år har svenska plantor i fransk lerjord blivit till dignande överflöd!

    SvaraRadera
  2. Monet; Ja, jag har sett dem hos dig också. De är verkligen jättefina!

    SvaraRadera