söndag 7 juli 2013

Kvällen före arbetsvecka

Söndag kväll vecka tjugosju.
Sommarkväll.
Jag laddar för en veckas arbete på sammanslagningen. Tänker att det är kul att träffa barn man annars inte träffar och få jobba med personal som man inte brukar arbeta med. Sommarvikarier med erfarenheter från många olika förskolor.

Fast egentligen skulle jag gärna fortsätta min semester. Jag börjar som just landa i det här ansvarslösa.
Mest flyta runt och göra vad jag känner för. Och då plötsligt känner jag för en massa saker.
Jag känner för att städa hemma och fixa på balkongen.
Jag känner för att slänga ut de där vissna blommorna som har stått alldeles för länge på köksbordet. Och jag känner för att baka. Så det gör jag.
Liksom kommer ifatt.
Och plötsligt kommer jag till insikten att huvudvärken har varit borta i flera dagar!
Man skulle nog ha lite semester oftare.

Nä, tro nu inte att det är värst synd om mig. Jag har varit ledig en hel vecka, ska arbeta en och därefter är det tre veckors semester i sträck!
Det ska förstås bli alldeles ljufvligt.

2 kommentarer:

  1. Där ser jag vad som skiljer i en massa år... jag har efter tre veckor inte alls kommit ifatt. Förr tog det mig två dagar att vila ut. Tur att jag har många veckor kvar!

    Och jättetur att du känner så positivt inför din arbetsvecka!

    SvaraRadera
  2. Bloggblad; Jag ljuger om jag säger att jag inte är avundsjuk på makens sommarlov. Och helt ärligt så handlar det mer om att försöka ingjuta något positivt i sommarsammanslagningar. Det är ingen ultimat situation för vare sig barn eller personal.

    SvaraRadera