måndag 1 juli 2013

Kolmården

Vi skulle ha åkt till Eskilstuna djurpark med arbetskamraten och hennes dotter. Men så blev hon sjuk och här stod vi med hundvakt och allt och bestämde oss för att åka till Kolmården istället. Där var första gången jag var där.
Det var absolut inte sista!

Kolmården har lyckats bra med sin målsättning och sina budskap; öka förståelsen för, och kunskapen om, världens vilda djur. Och allting omges av en sådan vänlighet och glädje. Glada, positiva djurskötare som tycks älska sina jobb och nöjda välmående djur.




Delfinshowen skulle jag absolut inte ha velat missa!
Vilken häftig föreställning...

I morgon kommer ett litet inlägg om elefanterna. Och vikunjan. Framförallt vikunjan!

3 kommentarer:

  1. Instämmer! Jag var första gången på Kolmården 2004,.dvs ganska vuxen redan då. Lite skeptisk till det hela men gick hem positivt överraskad. Man såg ju alla djuren jättebra till skillnad mot tex Noaks Ark utanför Lysekil. De jobbar visserligen för en mycket god sak men det blev trist gå och titta på djurhägn utan att se några djur på många ställen.

    Kolmården var kul och delfinshowen super t o m jämfört ned besök på Sea World i USA.

    Kul att dagen blev lyckad!

    SvaraRadera
  2. Wow! Vi tänkte åka till Kolmården i augusti, nu blev jag jättesugen! Vad kul det ska bli! Vilka bilder du tagit!

    SvaraRadera
  3. Turtlan; Jag var verkligen också positivt överraskad. Inte främst för att man såg djuren utan för att de faktiskt verkade må så bra. Jag har minnen från Eskilstuna och de vita tigrarna som bara vandrade fram och tillbaka, fram och tillbaka innanför staketet. Så upplevde jag det inte alls här.

    Kattalena; Åh vad roligt för er att ha det kvar! Ta med kameran! Det är verkligen ett ställe som inspirerar till fotografering.

    SvaraRadera