lördag 27 juli 2013

Höjden av klantighet... och t o t a l utklassning

Idag har vi varit lite kulturella och gjorde en visit på Järle station, som är landets äldsta tågstation. Invigningsåret var 1854!
Det går fortfarande turisttåg mellan Järle och Nora.

 Det skulle lika gärna kunna vara ett annat århundrade...
 Sedan åkte vi på ett 45+45 årskalas hos makens syster och svåger.
Varmt som tusan -Cosmos fick gå ner och bada i ån två gånger.
Mat och prat och en väldig massa människor som jag inte hade en aning om vilka de var. Hur som helst, klart roligast var tiokampen.
Vilka som vann?
Mitt lag förstås! Total utklassning! Det är vi som har skrapat ihop hela 84 poäng.
Blodigt allvar förstås ;)
När jag lite senare hämtar kameran i bilen och samtidigt ska passa på att kika på mobilen hittar jag den inte. Helt borta!
Funderar så att det knakar och kommer så på att där vid Järle station, när det var så varmt och hussen gick in i butiken och Cosmos ville följa med och jag skulle plocka fram vatten... då la jag den på biltaket.
Man ska förstås aldrig någonsin lägga något på biltaket!
Maken tänkte direkt på att numret måste spärras och det var lätt fixat. Alla gjorde för övrigt ett väldigt bra jobb med att se deltagande ut när jag berättade om stora klantigheten.
På hemväg svängde vi ner till Järle station igen och jag finkammade vägkanten. Ungefär en kilometer från stationen låg den -telefonen i två delar i vägkanten och batteriet på vägen. Bara att toka av (det hade ju regnat), sätta ihop och köra igång. Att häva spärrningen var alldeles bestämt inte lika enkelt som att göra den. Alldeles särskilt inte när Telias kundtjänst redan stängt.
Det får bli morgondagens projekt.

Fy så klantigt.
Jag tröstar mig med den där totala utklassningen!

4 kommentarer:

  1. Och den höll??? Helt otroligt. Om det är nåt viktigt - så vet säkert den uppringande vem du är gift med... ;)

    SvaraRadera
  2. Bloggblad; Ja, absolut. Både hans nummer och vårt hemnummer :) Fast det är lite frustrerande att det går fram signaler när numret är spärrat, sådär så att folk kan tro att jag ser att de ringt och ringa upp sedan...

    För övrigt tycker jag också att det är rätt otroligt att den höll och ska bums sluta gnälla över hur dålig den är ;)

    SvaraRadera
  3. Grattis till vinsten och även att telefonen höll! Jag har sett många kunder som tappat sina Iphones i stengolvet i affären och jag upphör aldrig att förvånas över att dom inte har kraschat!

    SvaraRadera
  4. Elisabet; Nä, det är helt otroligt att den höll. Den åkte ju ändå av bilens tak när vi körde i 70km/h! Jag fick nästan dåligt samvete för att jag gnällt så mycket på den ;)

    SvaraRadera