söndag 21 juli 2013

Femtioårskalas och en liten Rut

Idag for vi på femtioårskalas hos makens bror. De har en stor inhägnad trädgård och Cosmos var alldeles lyrisk. Han sprang och sprang och sprang... och sprang och sprang och sprang. Och däremellan försökte han att hålla koll på allt och alla. Som en liten prick syns han på bilden tillsammans med makens syster.
 Födelsedagsbarnet själv vill absolut inte vara med på bild på "det där internet".
Jag fotar de vackra liljorna istället.
Någon som däremot fick vara med på bild var två veckor gamla Rut, som är makens systers barnbarn (och maken är därmed gammelmorbror (gör det i såfall mig till någon form av gammelmoster?) -ojoj)!
Nu misslyckades jag tyvärr alldeles med bilderna och planerar därför att anta mammans erbjudande att få komma och ta om dem... vilket förvisso inte garanterar att de blir bättre.
En liten liten fot bredvid pappas tumme...
 ...och en liten liten hand...
 ...tillhörandes en liten liten fin Rut, som verkligen inte gjorde mycket väsen av sig under alla timmar på kalaset.
Och vi spatserade runt i trädgården, pratade med människor vi inte träffar särskilt ofta, smakade på stora goda hallon, hade bara lite halvkoll på hunden -det är så skönt att umgås med makens släkt där alla är så  himla hundvana!-, åt en riktigt god tårta, diskuterade huset och fick massvis med renoveringstips av den som kan... ja ungefär så.

Det är inte så dumt med ett femtioårskalas sådär mitt i sommaren.

(tack snälla Ruts mamma för att du ställde upp på allt fotograferande!)

4 kommentarer:

  1. Jag tycker att det var jättefina bilder på Rut! (Observera att det blir TUR baklänges, det har jag inte tänkt på förrän nu.) Jag heter nämligen Rut som mellannamn, så jag borde ha tänkt på det tidigare.

    SvaraRadera
  2. Bloggblad; Jag hade velat ha dem helt annorlunda... men kom inte förrän efteråt på hur.
    Och jag har också Rut som mellannamn, men har inte heller tänkt på det tidigare :)

    SvaraRadera
  3. Åh, bilderna blev jätte fina!
    Den sista bilden vill jag hemskt gärna ha. Den blev underbart vacker.
    Och det är självklart att man ställer upp för konsten.

    Jag har inte heller tänkt på att det blir "tur" baklänges. Det är rätt häftigt med tanke på att det är tur att jag har henne. :)

    SvaraRadera
  4. Nadja; Nja, jag har en plan på att kanske få ett försök till på mig på lördag, om ni kommer då?
    Och det är självklart att du får bilden! Kan maila den om jag får en mailadress.

    SvaraRadera