lördag 13 juli 2013

En lördag i bilder

Lördag ganska precis mitt i juli.
Kanske årets hittills varmaste dag och på facebook har många skrivit att värmen äntligen kommit. Jag delar inte riktigt den entusiasmen, för mig får det gärna vara lite svalare...

Klockan ett möter vi upp farmor, lillebror samt två vänner till farmor i stadsträdgården. Buffé som smakade riktigt bra och bord under parasoll. Prat om skidbackar, hur språket förändras, utbildning, djur och det där med att sluta röka. Bland annat. Riktigt trevligt!
Cosmos fick stanna hemma. Vi bedömde att det var skönare för honom än att bli medsläpad i värmen.
 När vi hade sagt tack och hej och vi ses och allt det där, gick vi på fotorunda i stadsparken. Där är så vackert nu!


 Sedan knallade vi hem, blev varmare än varmast, packade in oss och Cosmos i bilen och åkte till Ånnaboda för att bada. Så skönt att till och med maken badade! Och Cosmos förstås. Han behöver sannerligen arbeta på sin simteknik!
Och där var andra som fikade och badade och en fluffig hund som absolut inte ville gå ut i vattnet.
Cosmos fick ha snöre eftersom vi inte litade det minsta på att han inte skulle ta ett race rakt över andras handdukar och filtar... Men han var glad ändå.

 Efteråt gick vi en liten sväng i skogen.
Sprallig spaniel på språng :)
I morgon ska vi skriva på kontraktet.
När vi väl flyttat kommer det förmodligen att bli betydligt färre turer till Ånnaboda -det hamnar ju liksom ytterligare tre mil längre bort.

5 kommentarer:

  1. Du får nästan köpa en stålmannen-kappa att sätta på Cosmos :-)

    SvaraRadera
  2. Anonym(?); Haha, ja det skulle han passa fint i där han kommer flygandes :)

    SvaraRadera
  3. Vilket härligt foto där Cosmos kommer springande!

    Såg du mina bilder från Häradskär med den svarta och vita hunden? Den svarta hoppade i precis överallt och den vita såg så olycklig ut för att hon inte vågade i med mer än tassarna...

    Jag undrar vart alla våra söndagsskogspromenader tog vägen... ända tills barnen blev "självgående" stack vi ut minst en gång varje helg och gick eller cyklade ut i skogen... Nu kan jag helt glömma att få med maken på nåt sånt. Tur att jag är självgående!

    SvaraRadera
  4. Låter som en trevlig dag på alla sätt!

    SvaraRadera
  5. Bloggblad; Ja, jag missar inga inlägg -är bara inte alltid så bra på att kommentera...
    Just nu utflyktar vi ju oss ganska mycket, men det kan vara för att Ånnaboda ligger så nära... Jag inser att det inte alls verkar finnas vandringsleder i någon imponerande utsträckning runt Hallsberg.

    Giggi; Det var det absolut!

    SvaraRadera