måndag 15 juli 2013

Efit

Uppdaterad 19.00
Uppdaterad 16.20

Det är bestämt efit idag upptäcker jag på min bloggpromenad.
Alldeles utmärkt en semestermåndag, jag är förstås med.

Runt sju
Cosmos och jag promenerar till det nyöppnade caféet Fröken Larsson för att köpa frukostfrallor.

 Runt åtta
Maken har vaknat. Nu är det dags för frukost.

Runt nio
har vi avslutat frukosten och suttit och pratat om allt mellan himmel och jord en stund.
Chipper påkallar uppmärksamhet och menar att vi gärna får fylla på deras torrfoder.
Runt tio
vattnar jag på balkongen och skördar ett par tomater.

Runt elva
anländer vi till Karlskogaland och blir välkomnade av lillebror.
 Runt tolv
har vi som just avslutat fikat. Farmor och lillebror att gjort en supergod rabarberpaj!
 Runt ett
badar jag och Cosmos. Vi har som synes jättekul :)
 Runt två
kommer vi hem. Chatter ligger och sover i fönstret.
 Runt tre
äter vi mat.
Runt fyra
sitter maken i telefon med de som ska utföra besiktningen av huset och som nu har skickat fel avtal.

Runt fem
har jag alldeles totalt tappat bort det här med efit.

Runt sex
äter Cosmos sin kvällsmat.

Runt sju
kommer jag hem från affären och har shoppat ett så gulligt presentpapper till morgondagens födelsedagsbarn. Ja, jag fastnade för igelkottarna, men jag misstänkter att födelsedagsbarnet kommer att tycka bättre om svamparna... om han nu ens kommer att lägga märke till vad det är på pappret. När man fyller fyra år brukar man väl allt som oftast lägga ett större fokus på innehållet.


Det fick nog alldeles bestämt bli dagens sista bild.

16 kommentarer:

  1. Vad härligt med färska frukostfrallor!

    Katter har verkligen en förmåga att bete sig som om man svälter dem. Så fin Chipper är.

    SvaraRadera
  2. Gott med frallor.
    Helst om man har möjlighet gå köpa alldeles färska.

    SvaraRadera
  3. Frallor är alltid rätt!

    Jag kommer in senare igen och ser hur dagen blir :)

    SvaraRadera
  4. Var hittar man "Fröken Larsson"?

    SvaraRadera
  5. Det har sina fördelar bo i stan. Lite glest med bagerier på denna ö. Smultron o Hallin har vi spanat in.
    Ja var ligger Fröken Larsson? Ser mysigt ut.

    SvaraRadera
  6. Katter ser alltid väldigt bestämda ut. Antagligen för att man inte ska inbilla sig att man har något att säga till om.
    Chipperkatten är väldigt söt ändå.

    SvaraRadera
  7. Inna; Japp, så fort vi rör oss på morgonen talar de om att de håller på att dö stora svältdöden!

    Micke och Majsan; Ja det är en av fördelarna att bo mitt i stan. Bara att vandra iväg till valfritt konditori/café och köpa frallor till frukost :)

    Giggi; Fröken Larsson är inte att rekommendera... Men det ligger precis bortanför Vasatorget... Inte alls långt från Fröken Brogren som tyvärr har semesterstängt just nu.

    Turtlan; Som jag skrev i svaret precis här ovan är är Fröken Larsson inte alls att rekommendera. Litet utbud och superdyrt! Annars håller jag med om att det är en av fördelarna med att bo i stan :)

    Ruta Ett; Haha, nä och precis så är det ju -vi har inte värst mycket att säga till om ;)

    SvaraRadera
  8. Åh, hade också velat bada i dag. Men här regnar det. Åh, andra sidan gjorde jag det i går. Råttan badade inte, hon sprang bara omkring och hade dövöron.

    // Anna

    SvaraRadera
  9. Det är alltid så roligt att få hänga med på dina EFIT-dagar. Härliga bilder och vad mysigt det ser ut på er balkong! Härlig badbild också.

    STORT GRATTIS till huset!!! Vad roligt!

    Lisbeth

    SvaraRadera
  10. Anna; Ja jag badade häromdagen också. Det gäller ju att passa på när tillfälle bjuds :)

    Lisbeth; Jag saknar verkligen din blogg, men det är jättekul att du kommer in här och kikar ibland!
    Huset ska besiktigas först, men det ska väl förhoppningsvis inte vara något stort...

    SvaraRadera
  11. Åh vad du är gullig som skriver just det...att du saknar...det värmer.

    Nej vi får hoppas att besiktningen går bra. Kan inte tänka mig att den trevliga damen som ville namnge blommorna för er kan ha undangömt något stort elände åt er.

    SvaraRadera
  12. Chipper var verkligen en galet tjusig katt!

    SvaraRadera
  13. I egna huset, i obygden, då blir det till att baka egna frukostfrallor! ;)

    SvaraRadera
  14. Men du, den balkonen ser härlig ut. Och grattis till huset.

    SvaraRadera
  15. Vilken härligt frodande balkong!

    SvaraRadera
  16. Lisbeth; Nä, jag tror inte heller alls att hon vill lura oss. Däremot vet man ju inte om det är någon mer omfattande fuktskada i exempelvis taket, som hon inte har märkt.

    Visa Lisa; Chipper är världens mest keliga katt. Sitter man i soffan ligger hon alltid i knäet :)

    Kattis; Ja, det är väl en av få fördelar att bo såhär mitt i stan.

    Vonkis och Vero; Det är så fullt av växtlighet att vi knappt får plats att sitta där själva.

    SvaraRadera