fredag 5 juli 2013

Det bidde ett nej

Vackra men giftiga... liljorna i rabatten.

Framåt kvällen ringde mäklaren och sade att säljaren inte accepterat vårt låga bud.
Det var inte oväntat, men ändå förstås lite trist.
Nu har vi höjt 50 000 och säljaren ska fundera till nästa vecka. Risken att de inte accepterar det heller är förstås stor. Men vi kommer inte att sträcka oss längre än så. Inte för ett hus med en hel massa  renoveringsprojekt. Jag försöker hitta balansen mellan att hoppas, men att inte hoppas för mycket. Jag har försökt mig på att inte hoppas alls, men det går sådär.
Huset på Hasselvägen hann jag ju både fixa till och möblera innan vi blev överbudade.
Jag ljuger om jag säger att jag inte har varit inne på diverse inredningssidor med det här huset i åtanke.
Samtidigt som jag ju egentligen vet att vi fortfarande lagt ett långt lägre bud än säljarna tänkt sig.
Jaja.

Under tiden fotograferar jag i andras trädgårdar.


2 kommentarer:

  1. Men att de ska fundera till nästa vecka känns som de inte har flera budgivare och intressenter på sitt hus eller?
    Vet ni om ni är flera som lagt bud?

    Vi håller tummar och tassar här för att det ska gå vägen om ni vill det.

    Lisbeth

    SvaraRadera
  2. Lisbeth; Nej, det är bara vi som har lagt ett bud. Jag tror att vi har fördel dels att det är mitt i sommaren (vet från andra håll att mäklarna ofta avråder säljare från att lägga ut hus mitt i sommaren) och dels att det är så mörkt och gammalt invändigt. Orten är förvisso inte den mest attraktiva, men resten av husen i kvarteret såg fina och välskötta ut och det ligger inte alls långt ifrån det området där vi förlorade budgivningen senast... Kanske har vi missat något som andra har sett, men det visar väl en besiktning i såfall.

    SvaraRadera