torsdag 11 juli 2013

Bara lite OM först...

Jo nu är det så att...
ingenting är klart. Jag menar kontraktet är inte skrivet och besiktning inte gjord. Än.
Men sent om sider har vi faktiskt kommit överens om priset med säljarna, ja på huset vi tittade på för en dryg vecka sedan.
OM det nu inte händer något oförutsett kommer Cosmos att få en (ännu staketlös) trädgård, troligtvis i oktober.
Och OM det inte händer något oförutsett kommer vi att vara fattiga som kyrkråttor, ha renovering upp över öronen och kunna leka eko-lekar i varenda rum (vi kommer ju liksom att få fylla på med möbler lite undan för undan). I det där huset som då, OM allt går vägen, är vårt.


12 kommentarer:

  1. OM... Hurra, hurra, hurra, hurra! :)

    SvaraRadera
  2. Uh så spännande! Blir det på landet eller där ni letat förut.
    Spännande!!!

    Ni kanske kan hyra ut ett rum lite då och då. Både för att fulla upp huset och få in lite slantar :-)

    Grattis säger jag!

    SvaraRadera
  3. Spännande! Jag är nyfiken så att jag nästan spricker. Vill se bilder bums när affären är klar.

    SvaraRadera
  4. Här hålls tummar!! Och håller med Mian ,-)

    SvaraRadera
  5. Kattis; Ja vad bra att du tog med OM:et. Jag törs inte ropa hej riktigt än :)

    Turtlan; Det är en hörntomt i ett villakvarter. Två och en halv kilometer från stationen i Hallsberg och nära till skogen (samt en skogsdunge kant i kant med trädgården).

    Mian; Ja, ganska faktiskt. Vi kommer inte att ha råd att renovera allt vi vill på direkten, utan det blir nog snarare ett flerårsprojekt . Köket är prio ett. Det ska vi börja räkna på så fort affären är klar.

    Elisabet; Det kommer absolut bilder. Går den här affären igenom kommer ni förmodligen att vara dödligt trötta på det här huset lagom till jul ;)

    SvaraRadera
  6. Ruta ett; Nu försvann du mellan inläggen. Vi ligger lite lågt innan affären är klar. Eller... det var inte sant. Maken har is i magen och tycke att jaja, pappren är ju inte påskrivna och huset är inte besiktigat än.
    Jag däremot tittar på inredningssidor, jämför priser på kök, googlar på det här med att dra om el och riva väggar, förfasas över hur dyrt det är med staket och söker svaret på hur svårt eller lätt det är att få bort rosenspirea. Bland annat.

    SvaraRadera
  7. Jag håller tummarna! Vad roligt, jag förstår när det planerandet, är precis likadan:-)

    SvaraRadera
  8. Håller också alla mina tummar! Det låter ju väldigt lovande! Kul!

    SvaraRadera
  9. Jag håller också tummarna. Så spännande.

    SvaraRadera
  10. Härligt! Vet du, jag nästan avundas dig denna härliga fas i livet när alla möjligheter står öppna. Jag minns hur roligt och spännande det var att titta på hus och drömma om hur det kunde bli. Eller nästa hus - hur DET kunde bli.

    Fast jag är väldigt tacksam att jag inte behöver hålla på med sånt nu... för det tar en del energi. När vi flyttade in här för 24 år sen, jobbade vi heltid, två barn i skolåldern och renoverade själva varje kväll i fyra månader. Alltså, det var mest maken som målade och byggde... men ändå. Roligt var det i alla fall... Så grattis att ni har allt det kvar! Hoppas att allt går i lås som ni vill.

    SvaraRadera
  11. Lena, Maggan och Eva; Tack för tumhållning :) Kontraktskrivande på söndag och besiktning på onsdag...

    Bloggblad; Ja, jag hoppas ju att om vi nu ska renovera en massa är det det här huset vi ska bo i sedan... Och det är absolut en rätt bra tid i livet, det här :)

    SvaraRadera