tisdag 16 juli 2013

Bank, kalas och lärarlegitimation

Vi har en hund som sover väldigt gott här nu...
Förmiddagen tillbringade han i skogen tillsammans med svågern, medan maken och jag satt i bankmöte i två timmar. Min hjärna var rent alldeles överhettad av siffror sedan. FY så mycket att hålla ordning på!
Här är vi och lämnar av Cosmos hos svåger och svägerska. Han är lite väl övermodig när det gäller hästar, tycker matten.

Efter bank och hämtning av hund åkte vi direkt till familjen V för att fira en fyraåring. Här har vi både barn, maken och hunden i en salig röra :)
 Fyra ljus i tårtan.
 Såpbubbleblåsning och Isabelle som just fyllt två hade snitsen inne.
 Och så lite studsmattehoppning.

När vi kom hem strax före sex såg jag att min lärarlegitimation hade kommit!
Jag vet numera att jag är behörig för förskola, förskoleklass och fritidshem.
Jag är också behörig att undervisa åk 1-6 i svenska, matematik, kemi, biologi och fysik, samt åk 1-3 i svenska som andra språk.
Helt okej ändå, för en utbildning som var gammal när vi var klara trots att den var ny när vi började.

Nu laddar vi för morgondagens besiktning.

5 kommentarer:

  1. Härliga barnbilder inklusive den med din gubbe.
    Tala om bredd i legitimation!
    Jag har visserligen ämnesbredd, men inte är jag behörig varken som fritidspedagog eller förskollärare.
    Stort GRATTIS!

    SvaraRadera
  2. Det är mycket nu ..., pv:s bäste kompis som arbetat som mattelärare, fick sin lärarlegitimation nu och fast arbete vid femtionio års ålder ,-)

    SvaraRadera
  3. Jag menar, mycket för er just nu ,-)

    SvaraRadera
  4. Mamma; Det är väldigt härliga barn!
    Och legitimationen var ju lite som en lotterivinst :)

    Elisabet; Hade han inte fast arbete innan? Det där med legitimationen är en hel djungel och egentligen ungefär hur tramsigt som helst. Ja, grundtanken är egentligen rätt bra, tycker jag nog, men genomförandet är urfånigt -alldeles särskilt när det gäller de som arbetat i närmare fyrtio år och nu ska söka en legitimation.

    Och det är ganska mycket just nu, men jag trivs alldeles prima med att ha det så :)

    SvaraRadera
  5. Oj, det låter ju himla bra med legitimationen. Jag måste söka min nu när jag har fått slutbetyget på den sista kursen.. Har bara inte tagit tag i det ordentligt.

    SvaraRadera