fredag 7 juni 2013

Studentdag

Bor man mitt i Örebro, då är det svårt att inte märka av stadens puls en dag som denna.
Sol, klarablå himmel, syrener i full blom. Och när jag vandrade till jobbet strax efter halv sju i morse var det redan en massa kostymförsedda, vitklädda och mössbärande ungdomar församlade här och var.
 Runt halv två radade våra barn upp sig längs vägen för att vinka åt studentlassen. Oturligt nog valde de flesta i år en annan väg och vi fick bara se två vagnar. Åt dem vinkades det desto mer.

När klockan var nästan tre fick jag sluta och tog de stora kliven upp på stan och hann precis se den sista lilla karavanen för dagen.
Massor av folk.
Stämning på topp.
Gåshud :)
Studentdagar är härliga dagar!

6 kommentarer:

  1. Örebro är en väldig vacker sommarstad tycker jag! Och det är nåt visst med glada studenter och sommaren som väntar.

    SvaraRadera
  2. Steel City Anna; Ja jag tycker väldigt bra om Örebro överhuvudtaget. Mest för att det finns så mycket vatten och så många parker tror jag. Och aldrig är väl stämningen så på topp som när alla glada studenter åker runt!

    SvaraRadera
  3. Dom åkte utanför vår balkong i ca 2 timmar
    Och nu är det full fart igen när dom skall ut och festa
    Dom har säkert kul i natt hoppas jag
    elisabet

    SvaraRadera
  4. Elisabet; Ja, i natt är det okej. Då kan det få vara dunka dunka och skrål och tutande...
    Men bara i natt ;)

    SvaraRadera
  5. Mossfolk, då skulle du gilla Karlstad för här finns ännu mer vatten i staden :-)
    Kolla en kartbild över staden så ser du. En.deltastad.
    Jag gillar också Örebro mycket! Fina wadköping och stadsparken. Trevligt folk också!

    Här är det studenten nästa vecka. Instämmer att sånt skrål ät härligt skrål! Man längtar tillbaka dit....

    SvaraRadera
  6. Turtlan; Jag har allt varit en del i Karlstad också. Men kanske inte riktigt så att jag har hunnit gå runt och uppleva...

    SvaraRadera