torsdag 13 juni 2013

Pinsamt är ett passande ord

Mian, kan du se vad det är för sorts slända? Det fanns fullt av dem vid sjön...
Om man alltid är i god tid till möten, alltid strukturerad och påläst med noggranna anteckningar nästan oavsett vad det gäller, då är det ytterst oturligt klantigt att totalt missa just mötet med chefen och chefens chef.
Klockan 08.02 ringer min mobiltelefon och jag får frågan om jag är på väg.
Jag var inte på väg.
Jag satt vid mitt köksbord iförd rutiga pyamasbyxor och en alltför stor t-shirt, knåpade på ett schema till hösten och skulle som just påbörja min frukost.
Jag var på plats tio minuter senare.
Ombytt i största hast, med tröjan jag redan haft två dagar denna vecka. Lite mascara påkladdad under bilfärden.
Och jag skämdes å det allra gruvligaste -hasplade nog inte ur mig värst många vettiga ord, de där första minuterna efter att jag svettig och flåsig framfört min ursäkt.

Jag försöker kompensera det på något vis nu. Med att skriva på den kvalitetsredovisning som ska vara inlämnad i morgon eftermiddag. Jag tänker att om jag skriver klart vissa stycken nu, så blir det lite lättare för arbetslaget i morgon.
Vi har ändå så hiskligt mycket att göra.
Tur att det är studiedag.
Måtte det regna!

5 kommentarer:

  1. Fyrfläckad trollslända. En av de vanligaste. Och bilden är då inte alls dålig!!!

    SvaraRadera
  2. Mian; Aha, tack :) Ja, ett den var vanlig förstod jag. Det flög runt precis hur många som helst där och Cosmos var alldeles till sig i trasorna. Landa någonstans i närheten av mig hade de däremot ingen plan på och det här med att vänta eller smyga är inte riktigt den lille hundens starkaste sida ;)

    SvaraRadera
  3. Stackars dig! Hoppas du har snälla chefer! ;-)

    SvaraRadera
  4. Lisbeth; Jag har väldigt snälla chefer. Som tur är. Men fy så jag skämdes!

    SvaraRadera