fredag 21 juni 2013

Midsommar -inte riktigt som vi tänkt oss

Idag skulle vi ha åkt till Sannahed för midsommarfirande. Vi skulle ha umgåtts med familjen A i Kumla. Och jag skulle ha fått träffa lille Theodor för första gången. Vi skulle ha åkt hem till dem och grillat. Och Cosmos skulle ha fått springa i den stora trädgården med det toppenbra staketet.

Så blev det inte, för jag vaknade förkyld och det rimmar dåligt med umgänge med för tidigt född, väldigt infektionskänslig bebis.
Maken och jag for en liten sväng till stadsparken i stället.

Glass i stadsparken. Cosmos och jag har suttit och väntat i skuggan och den lille fyrbeningen springer sin husse till mötes när han kommer.
 Folkdans. De såg ut att ha fantastiskt roligt mest hela tiden!
Och så hade vissa arter av rosorna slagit ut. Så vackert!

 ...men varmt tyckte Cosmos.

Nu blir det en stunds vila och sedan far vi till Karlskogaland och äter matjesill.

4 kommentarer:

  1. Glad midsommar på er!

    SvaraRadera
  2. Elisabet; Tack, men det är ingen fara. Bara lite förkyld. Sådär så att man faktiskt kan umgås med vem som helst utom med den som är väldigt infektionskänslig.
    (det är ett under att jag klarat mig så länge, med tanke på hur dunderförkylda barnen på jobbet har varit)

    SvaraRadera