onsdag 19 juni 2013

Mardrömshus och måsungar.

Det här var dagen...
...när det var måsungar överallt.

...och när vi tittade på ett mardrömshus.
Bortsett från att det var alldeles inpyrt av cigarettrök (det satte sig i kläderna trots att vi gick tidernas kortaste kikrunda) var det här utsikten från framsidan.

Jag ville först inte ens gå in, men maken tyckte att när vi ändå åkt dit kunde vi lika gärna se visningen som ytterligare en visningserfarenhet...
Nästan 1,2 miljoner var utgångspriset. De hade, under en tidigare visning, fått ett bud på en miljon men inte antagit det. Personligen skulle jag inte vilja bo med den utsikten ens om jag fick betalt.
Tilläggas bör att järnvägen är hårt trafikerad. Under vår korta stund där svischade minst tre tåg förbi...
Men smaken är som baken.

Det här är också dagen när jag äntligen fått iväg min ansökan om lärarlegitimationen.
Och dagen när maken går på sitt första sommarlov som lärare. Sprallglad och kaxig.

5 kommentarer:

  1. Hemskt! Huset alltså. de lär säkert ångra sig att de tackade nej till budet. Husköp är inte lätt...

    Sommarlov låter inte hemskt! Låter gott!!!

    SvaraRadera
  2. Turtlan; Ja jag tycker också att det var helt fruktansvärt! Tyvärr, får väl tilläggas för just själva planlösningen var ganska trevlig.
    Om jag är lite avundsjuk på det där sommarlovet? Nädå, inte alls... ... ...

    SvaraRadera
  3. Den känslan kommer jag ihåg, första sommarlovet, då man inte behövde sommarjobba. Lyxen att ha jobbat in sin egen första semester. Känslan var go, men jag hade väldigt svårt att vänja mig vid ledigheten. Det tog säkert tio år innan jag inte blev rastlös... Hoppas ni/maken kan njuta av de lediga dagarna.

    SvaraRadera
  4. Ja det var ingen trevlig utsikt !

    Men ser att ni har varit i Kumla, att ni inte kikade förbi på en kaffe när ni ändå var i krokarna ?

    Hoppas att allt är bra med er !

    SvaraRadera
  5. Lena; Ja men semester har han ju haft förut, många många gånger. Dock inte som lärare med ett sju veckor långt sommarlov :)

    Miss Piggy; Nej, den var rent gräslig!
    Ja, det var ju dumt. Kikar förbi nästa gång :)

    SvaraRadera