lördag 8 juni 2013

Lördag morgon

Dagen efter studentnatten. Den natten när det är helt okej med dunka dunka, tutande, skrik och skrål.
Men bara denna natt ungdomar, för resten av året vill tant här sova ;)

Runt halv åtta och det är redan en hel del rörelse i staden. Pensionärer som stavgår, hundar som rastas och cyklister som far hit och dit.

Renhållningsfordon rengör som bäst gatan genom centrum.
 Cosmos hittar ungefär precis hur mycket spännande som helst att lukta på och vi är inte det minsta kompatibla denna morgonpromenad. Ett tag känner jag mig rent ilsk och mycket frustrerad och jag påminner mig själv om att det inte tjänar något till. Stoppar undan kameran, gräver i fickan efter godiset som idag tydligen inte var det mesta intressant. Tillslut släpper jag kopplet, vänder och springer. Det såg säkert en smula lustigt ut. Men Cosmos hänger på och håller kanske aningen lite mer koll sedan.
Han har haft en väldigt trevlig och följsam period. Jag hoppas på att den perioden får bestå iallafall ett litet tag till!

En kråka sitter på en gren och kraxar ilsket på oss när vi passerar.
Nu är det ring så spelar vi.
Måsskrik utanför.
Lite senare ska vi åka till skogen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar