söndag 16 juni 2013

Kennelträff

Nu har vi varit på kennelträff nere i de småländska skogarna i dagarna två.
Man kan lugnt säga att det är ett sammanhang som varken maken eller jag varit med om tidigare.
En väldig massa viltspårsmänniskor och det håller vi ju inte på med alls.

Men det var trevligt att träffa så många kullsyskon och det var väldans skönt att de tycks ha lika mycket energi och vara lika okoncentrerade, men trevliga, hela bunten. Alldeles säkert blir det jättebra med ökad mognad och fortsatt tränande.

Turligt nog fanns där en duktig lydnadstränare och vi fick privathjälp på både lördagen och söndagen. Helt galet lyxigt! Och inspirerande. 
Både Cosmos och jag var helt slut efteråt.

Massor av tips.
Och en bekräftelse på att han inte orkar koncentrera sig värst många minuter åt gången. Se så uppmärksam han är!
 Hon visade och förklarade med hela kroppen. Till och med maken blev inspirerad och försökte sig på att prova redan under kissrundan.
Ja och för övrigt har vi bott i stuga med utsikt över vatten, pratat hund hund och hund och varit på en trevlig grillkväll hemma hos uppfödaren.

Så var det.
Och jag är lite (mycket) arg på mig själv för att jag varit så himla himla dålig på att använda kameran! Bilderna ovan är tagna med makens lille kompaktkamera.

3 kommentarer:

  1. Kan ju tyda på att du hade fullt upp med annat. Så kan det bli! Några bilder blev det ju i alla fall och en hel del kunskap som det verkar. :)

    SvaraRadera
  2. Vad roligt med kullträff och att ni fick lite extratips! Men vet du jag förstår att du grämer dig över att du missade att fotografera. Visst blir man galen när det blir sådär....händer mig ibland också och man tänker VARFÖR glömde jag det!
    Bra att Anders fick fram kameran där i alla fall!

    SvaraRadera
  3. Giggi; Fast jag hade allt haft tid att fotografera också...

    Tankevågor; Det är kanon och ovant med en så engagerad uppfödare. Och det är så löjligt, jag bar ju runt på kameran, men tog just inte en enda bild.
    Turligt nog gjorde både maken och flera andra deltagare det :)

    SvaraRadera