tisdag 25 juni 2013

Husvisning

Ja, på´t igen.
Idag var det dags för ny husvisning. Jag förstår att det kanske inte är så värstens spännande att läsa om, men för oss är det lite kul att kunna gå tillbaka här och kika vad vi tittat på...

Dagens hus står i bjärt kontrast till det vi tittat på tidigare. Ett kedjehus.
Läget var bra på så sätt att maken snabbt skulle kunna cykla till jobbet, det är inte långt järnvägsstationen och det ligger mitt emellan våra kumlavänners hem.
Driftkostnaden var inte särskilt hög och storleksmässigt skulle det absolut räcka åt oss -vi behöver inte ha värst stort.
Men... trädgården var alldeles för liten. Vi kände båda två att vi absolut inte vill bo så nära inpå grannarna och dessutom gick en ganska vältrafikerad väg alldeles för nära.
Ja, och fukt i källaren är det ju mer eller mindre i alla hus.

I morgon tar vi paus från husvisandet. På torsdag kommer vi starkt och har till och med skrivit ihop en lista med saker att ta reda på gällande det huset.
Jajemen.

6 kommentarer:

  1. Husvisningar är visst INTRESSANT!
    Å viktigt också!.

    Här har du en kompis i Titta på husklubben.

    På' t. Exakt! Här lite väl stiltje men snart så!

    SvaraRadera
  2. Tycker det är spännande och intressant att följa er när ni letar hus!

    SvaraRadera
  3. Jag älskar husvisningar. Fortsätt gärna. Hus med källare kan vara lite komplicerat. Ett tips: enplanare eller tvåvåninghus. Lycka till med letandet!

    SvaraRadera
  4. Ingen risk för uttjatning. Jag tycker att det är jättekul att läsa om (och slippa tänka ens på att packa och flytta). På den tiden vi letade efter hus hade jag givetvis bloggat om det - om det bara hade funnits internet... förresten, då hade man inte ens datorer hemma! De var stora som garderober och fanns väl bara på industrier... så gamla vi måste vara... huvvva!

    SvaraRadera
  5. Turtlan; Hi, ja jag vet att vi har en husletarkompis där borta i värmland ;) Just nu är det väl generellt lite stiltje -inte måna nya hus som läggs ut såhär precis i semestertider (färre hus som letas också inbillar jag mig...vilket innebär större chans om man nu hittar något man vill ha.. )

    SvaraRadera
  6. Giggi; Det är faktiskt både roligt och frustrerande på samma gång. Hittills har inget hus varit sådär så att vi känt att vi egentligen vill lägga pengar på det...

    Bloggblad; Vad bra. Annars skriver jag ju tydligt "Husvisning" i rubriken så kan man lätt välja bort de inläggen.
    Det låter så fjärran, det här att inte ha datorer eller mobiltelefoner. Men jag är ju faktiskt så gammal (!) att jag faktiskt minns när vi fick vår första dator hemma. Den stod i pappas arbetsrum och vi var nog bland de första i min kompiskrets som hade en dator hemma.

    Eva; Jo, vi vet att källare innebär problem som kan medföra stora kostnader. Dock är hus utan källare inte jättelätta att hitta. Maken ser dessutom källaren som en fördel -han har nog tänkt sig att det är där han ska rigga upp och spela...

    SvaraRadera