lördag 8 juni 2013

En egen liten hemmaoas

Om somrarna har vi en egen liten grönskande oas på väldigt futtig yta.
Men den ytan är förstås bättre än ingenting och jag drar mig till minnes lyckan då vi flyttade in. Efter att ha bott utan balkong ett helt år var det här ren och skär lyx!
Gula och röda tomater, chili, physalis, slingerkrasse och gräslök och oregano. Jordgubbar och smultron, pelargoner och vackert djupblå hänglobelia. Ja och så en ampellilja som tyvärr inte alls är särskilt lycklig över att ha fått flytta ut.
Så är det på vår balkong, på tredje våningen i det gula huset.

4 kommentarer:

  1. Vilken fin oas ni har!
    Jag har bott utan balkong i över 25 års tid, och saknat detta precis varje år... ändå bor jag kvar eftersom lägenheten är så fin f.ö.
    Men åh så trist det är att inte kunna sitta utomhus och äta frukost eller dricka en kopp te på kvällen.
    Tur att vi kan åka till Jans torp.

    SvaraRadera
  2. Precis som Mian saknade jag också balkong i Ystad, men älskade lägenheten för övrigt.
    Knepigt.
    Men hade jag inte flyttat hit, så hade jag nog sökt mig till en marklägenhet med uteplats, typ som Bettankax har. Hennes lägenhet är fullkomligt UNDERBAR! Och därtill en hyreslägenhet.

    SvaraRadera
  3. Vilken fin liten oas ni har!

    SvaraRadera
  4. Mian; Ja men det är ju ett bra alternativ. Ett litet torp. Som inte ligger alltför långt bort sådär så att man kan åka dit precis när som helst.

    Elisabet; När man bor såhär centralt känns det ganska bra att bo en liten bit upp... Hade vi bott lite i utkanten hade det varit guld med en liten uteplats.

    Eva; Jag trivs bra på balkongen. Lägg dock märke till att bilden är väldigt begränsad till just banlkongen. Hade jag höjt kameran aningen hade man sett järnvägsstationen, resecentrum med alla bussar samt en stor bilvägskorsning ;)

    SvaraRadera