tisdag 4 juni 2013

Efteråt


Idag var det dags igen. Chipper och jag åkte in för att få den där eländiga klon klippt. Ja, alla de andra klorna fixar vi, det är bara en enda på den vänstra framtassen som växer så besvärligt.
Vi får förtur och får komma in bums, före alla som sitter i kö för vaccination och Chipper blir motvilligt utdragen ur buren och får klon klippt och skriker som om hennes sista stund vore kommen.
Efteråt trycker hon sig långt in i buren och jag löser ut oss och så åker vi hem.
Hon springer bums in till hussen och berättar hur illa jag har behandlat henne och länge länge sitter hon i hans famn.
Några timmar senare kommer spatserande hon och lägger sig på stolen bredvid mig.
Jag är eventuellt förlåten. För den här gången.

3 kommentarer:

  1. Ungefär som här hemma, vareviga söndag, när naglarna på killarna mina klipps... Jag är den onde!

    SvaraRadera
  2. Men hu så hemsk matte du är. :-)

    SvaraRadera
  3. Kattis; Chatter och Cosmos är störtsköna och bryr sig inte alls. Chipper bävar jag för att klippa varje gång. Hon gör ingen, men låter något förfärligt. Hussen håller och jag klipper. Det är alltid jag som är den dumma.

    Ruta Ett; Ja, en alldeles förfärlig ;)

    SvaraRadera