torsdag 20 juni 2013

EFIT

Uppdaterad 22.20
Bättre sent än aldrig heter det ju...

Ja, idag kör vi.
Försöker i allafall...

Runt sex
Frukost på tredje våningen i det gula huset.
Chipper har skjutit sin matskål ända fram till Cosmos i sina desperata försök att inte missa minsta munsbit.
 Runt sju
Morgonpromenad på Väster.
 Runt åtta
Vattnar lite på balkongen. Det behövs trots att det regnat mest hela natten.

 Arbetsdag mellan nio och halv sex, så någon ytterligare uppdatering före klockan sex lär det inte bli.
Ha en bra dag!

Runt nio
anländer jag till jobbet och känner mig en smula stressad över att stången inte ens är påbörjat klädd.
 Runt tio
är stången både klädd av barnen och dansad runt.
Nu passar jag på att knäppa en bild under tiden som alla barn sitter fullt upptagna med att äta glass :)
 Runt elva
kommer som just barnen in och det ska tvättas händer och has lite samling innan vi sätter oss till bords.

Runt tolv
ska jag precis börja ta hand om disken.
 Runt ett
har jag precis loggat in på datorn för att besvara ett par mail och attestera en beställning.
 Runt två
har damen som suttit och pusslat i fönstret kommit och hämtat mig för att jag ska fotografera resultatet.
Det är klart att man är stolt när man för första gången, om än med lite starthjälp, har lagt ett sextonbitarspussel!
 Runt tre
sitter vi och äter mellis. Yoghurt, flingor och jordgubbar.
 Runt fyra
har jag försökt ringa ett par samtal utan resultat. Loggar ut och stänger av datorn.
 Runt fem
har jag fullt upp på förskolan intill.

Runt sex
har jag alldeles precis kommit hem och fått reda på att besiktningsprotokollet för det huset vi tyckte verkade extra intressant ligger ute på nätet. Fukt i källaren. Jaha ja...
 Runt sju
serverar maken tacopaj på balkongen.
Runt åtta
är vi uppe och går vid Oset. Hussen tar till vara på tipsen vi fick av lydnadsinstruktören på kennelträffen. Jag fotograferar svanar så länge. Det fanns hur mycket fåglar och hur mycket ungar som helst!
 Runt nio
pratar matten med korna och hunden insåg så småningom att de inte skulle springa ut och bita honom i näsan.
 Runt tio
ligger hussen och röda katten i soffan. Gråa katten har gått in och lagt sig i sängen, och Cosmos som också brukar gå in och lägga sig i sovrummet, har för ovanlighetens skull slocknat på vardagsrumsmattan.

Nu är det tack och godnatt för den här efitdeltagaren.
Andra som deltar hittar ni här.


12 kommentarer:

  1. Hej!
    Kikar in på din efitdag så här långt. Fin vovve. Gissar att det är samma ras som vår lilla ögonsten.

    SvaraRadera
  2. Wow, imponerad av din balkong! I mitt hem finns bara plastblommor. I fönstrena!

    SvaraRadera
  3. Vilken härligt grön balkong du har!

    SvaraRadera
  4. Middag på balkongen är så otroligt mysigt!
    Verkar varit en skön dag!

    // Anna

    SvaraRadera
  5. Men vilken lång härlig kvällspromenad! Underbart! Och kul att få en liten glimt av hur du har det på jobbet också, jag hade också tänkt jobba på förskola.

    SvaraRadera
  6. Manduzana och Anna; Fast nu har vi så mycket växter att vi knappt får plats själva på den lilla balkongen :)

    Hanna; :) Sådär ser ju inte dagarna alls ut i vanliga fall. Det är helt annorlunda nu under sommaren när många barn går på ledighet... (och personalen också, en efter en)

    SvaraRadera
  7. Balkongen ser härlig ut. Blir lite sugen på tacopaj när jag ser er.

    SvaraRadera
  8. Vilken fin midsommarstång! Jag blev också sugen på tacopaj, såg jättegod ut! :-)

    SvaraRadera
  9. Medea och Kattalena; Maken är jätteduktig på att göra tacopaj! Jag är rätt borskämd med mat överhuvudtaget och står i stort sett aldrig vid spisen...

    SvaraRadera
  10. Vad spännande det är med den där husjakten! :o

    SvaraRadera
  11. Kattis; Ja, det tycker vi också. Men det är verkligen som en bergochdalbana... Hittills har vi inte hittat något som vi verkligen vill ha, och när vi gör det förstår jag att vi kommer att förlora budgivningar ett antal gånger...

    SvaraRadera
  12. Jag riktig känner hur härligt det måste vara att ha klarat av det där fina pusslet.
    Gillar din balkong, hos mig blir det också trångt bland alla växter.

    SvaraRadera