tisdag 18 juni 2013

De sista veckorna före semestern


När det plötsligt är en dag med betydligt färre barn blir det tid att ta ikapp allt administrativt görande.
Portfoliopärmarna är uppdaterade
De barnen som ska sluta har fått sin pärms innehåll prydligt ihopknutet med ett blått plastband.
Jag lägger scheman tills ögonen går i kors. Det är sommarscheman, våra höstscheman och andras höstscheman.
Inbjudningskort har gjorts till höstens inskolningar. Jag har således idag skrivit kort till ett litet barn som nu är nio månader...
Alla höstens inskolningar är ringda och inskolningsdatum inbokade.
Läsårets kvalitetsredovisningar är klara och inskickade. Nu återstår det att se om de kommer tillbaka.
Mailen är besvarade. Alla semestrar, kompledigheter och andra saker är tillstyrkta.
Inkorgen för fakturor är tom!

Det återstår en del att ordna med.
Men så är det ju också en vecka kvar.

Sedan är det semester.
Först en vecka, sedan en arbetsvecka och därefter tre lediga veckor på raken!
Den känns rätt välbehövlig.
Faktiskt.

Men jag ser absolut fram emot höstterminen.
Också.

Ja och maken och Cosmos gör sin sista dag i morgon!
Sedan väntar sju veckors sommarlov för dem båda.

3 kommentarer:

  1. Du är säkert som klippt och skuren för ditt arbete, det är jag övertygad om. Effektiv, tycks du i alla fall vara ,-)

    SvaraRadera
  2. Lyckliga de barn som får dig som "fröken"!

    SvaraRadera
  3. Nja, det vet jag inte. Vi kompletterar varandra väldigt bra i vårt arbetslag!

    SvaraRadera