tisdag 28 maj 2013

Skogsutflykt och vårfest

Hela natten regnade det och jag tänkte att detta kan aldrig bli bra.
Men så kom morgonen och solen och den blåa himlen.
Vi åkte till skogen med sjutton barn, hade turen att få se alla pojkmyror prova sina vingar, träffade på tomten och följde en skattkarta till trollens grotta.
"Det här var ett roligt äventyr!" sade ett av barnen på väg tillbaka till bussen.

På eftermiddagen hade vi vårfest med fantastisk uppslutning. Nästan alla föräldrar kom!
Barnen sjöng och de som ska börja skolan i höst fick diplom och applåder och alla hade picknick på filtar i gräset. Inne hade vi vernissage med alla terminens collage samt myror, spindlar, myrstacken och annat barnen gjort.

Varmt och skönt. Syrener i full blom. Underbara dofter.
Och den lilla mörka kurvan uppe till vänster i bild, det är någon min lilla kompaktkamera det senaste året(?) lagt sig till med. Ja när man zoomar lite.

Nu är den här fröken ganska slut som artist och kan tänka sig att göra den trötta hunden sällskap i sovrummet.

2 kommentarer:

  1. Jag har en likadan grej på min kamera .., upptäcker den bara på vissa bilder, men den finns där.

    SvaraRadera
  2. Nej, förresten .., det är på min Canon.

    SvaraRadera