torsdag 9 maj 2013

Morgonpromenad i stan

Om man i vanliga fall äter frukost klockan halv sex, då kan man på riktigt tro att man håller på att dö när hussen och matten ligger kvar i sängen när klockan är sex.
Det trodde samtliga fyrbeningar här idag.

Favoritmotivet i stan. Många japanska träd har slagit ut i full blom.
Men inte de här visade det sig.

Sedan blev det morgonpromenad i stan
En man som rensade avloppet utanför de offentliga toaletterna på torget
Flera cyklister
En person som studerade tidslinjen och statyn vid järntorget
En pudel på promenad med matte...
och en svartvit springer vars husse säger "jag ser att det är samma ras".
Bussen med, vad jag kan se, bara en passagerare
Sopbilen
En äldre man som samlar burkar
En dam som står och väntar på någon vid tunneln. Ja, det ser så ut.
Magnolia i full blom
Och massor av frukostletande fåglar

Just fåglarna har Cosmos sååå svårt att låta bli.
De är såååå roliga att kasta sig efter.
Vi jobbar på det. Att matten är roligare än fåglarna.
Fåglarna leder än så länge. Stort.
(men jag kommer starkt ;)

2 kommentarer:

  1. Åh, vad jag älskar Örebro... skulle lätt kunna flytta dit igen!

    SvaraRadera
  2. Bloggblad; Ja, jag tycker också om Örebro. Fast vi kommer att försöka leta oss härifrån. Bort från asfalten, närmare makens jobb och framförallt någonstans där huspriserna är lite lägre.

    SvaraRadera