söndag 26 maj 2013

Kvällen före arbetsvecka

Söndagskväll

Någon ligger och snarkar gott i sin säng. Rofyllt.
Någon annan sitter vid köksbordet med pannan i djupa veck och rättar prov.
Konstaterar att kommande vecka är den sista hela för terminen. Ja med eleverna.

Själv laddar jag för den här veckan som kommer att innebära långa dagar.
Det är enkäter som ska göras klara och skickas ut, månadsbrev som ska skrivas, ekonomi som ska ses över och studiedag som ska organiseras med barn, plats och vikarier.
Det är överlämnandesamtal med skolan gällande barnen som ska börja där, sommarschema över all personal som ska skrivas och önskade ledigheter med eventuella vikarier till klämdagen nästa vecka som ska ordnas. Och så är det avslutning på tema skogen, hela tisdagsförmiddagen ska vi tillbringa där med tillhörande aktiviteter. På kvällen är det vårfest för barn och föräldrar, vernissage och diplomutdelning. Det ska förstås också fixas. Arbetsplatsträff på onsdagkväll -min annars tidiga dag, och så sen tur på torsdag.

Det mesta är ju skojigheter förstås.
Lite dåligt samvete har jag för Cosmos. Han får ju också långa dagar.
Jag tröstar mig med att det inte brukar se ut så. Och att det bara är tre och en halv vecka tills han och maken får sommarlov!

3 kommentarer:

  1. Jag skrev nyss hos Kattis Lilla vrå att allt hopar sig i maj månad.
    Du instämmer nog utan tvekan!

    Det är båten och sommarstugan. Sen andra saker som händer som skulle vara kul gå på. Missade tex att det var 150 års jubileum i stadens Stadsträdgård igår. Det hade jag gärna besökt....

    Det löser sig väl :-))

    SvaraRadera
  2. Turtlan; Ja i slutet av maj och första halvan av juni. Men sedan är det semestertider :)

    SvaraRadera
  3. Så fint tecknad han är, Cosmos!

    SvaraRadera