torsdag 9 maj 2013

Karlskogaland

Idag åkte Cosmos och jag och hälsade på mor och far i Karlskogaland. De var helt vilda. Pappa städade husvagnen och fixade lister och hade sig. Mamma bakade, strök och lagade mat.
Cosmos och jag vandrade på promenad längs sjön undertiden.
Det är ingen modig kille. Här tror han att något som flyter ute i vattnet ska komma och bita honom i näsan.

Han har fortfarande koll på det där som flyter ute i vattnet

I svartälven simmade ett gäng storskrakar
Väl tillbaka blir det drink, smaskig mat och diskussioner om framförallt säkerhetstänkt och förskola.
Klockan fem återvänder jag hemåt. I fönstret står både mamma och pappa och vinkar.
Jag har sådan tur som har dem alldeles sådär lagom nära!

2 kommentarer:

  1. Ja, det har du verkligen.
    Åååå, så jag önskar att det vore på det viset för mig själv.

    SvaraRadera
  2. Ja, så skulle jag också vilja ha det.

    SvaraRadera