fredag 3 maj 2013

Grilltripp efter jobbet

När min arbetsdag var slut hämtade maken upp mig utanför jobbet. 
Vi for iväg och shoppad ny njurmat och fortsatte sedan till en grillplats utanför Kumla. Där överaskade maken med flintastek och smaskig sallad. Prima middag en fredagskväll!
 Prima fredagskväll tyckte även Cosmos som först undersökte omgivningen noga och sedan fick sin gröna igelkott istället för att knapra i sig pinnar.
Gullhund!

I morgon är det lördag. Nästa vecka består bara av tre arbetsdagar.
Det känns ungefär hur lyxigt som helst... nästan som om jag ska till att skolka.

6 kommentarer:

  1. Själv tänker jag att fyra lediga dagar, de ger mig möjlighet att arbeta mig någorlunda i fas... Och då arbetar jag i princip alltid mer än mina 45 timmar varje vecka, de timmar som faktiskt genererar mina lov!

    SvaraRadera
  2. Sicket mys! Har boken kommit fram?

    SvaraRadera
  3. Vilken finfin fredag! Mysigt att grilla ju! Och så fina bilder på Cosmos!!!

    SvaraRadera
  4. Det slog mig när jag var med harry till djursjukhuset, att i väntrummet satt fyra av Cosmos sort.
    Alla sååå fina.

    SvaraRadera
  5. Medan datorn laddade din sida satt jag och lade patience. Rätt vad det var stack det fram ett prickigt springande bakben.
    Det var så mycket glädje i det.

    För liksom Elisabet så var jag hos veterinären häromdagen, igår.
    Vi gick därifrån med ett tomt koppel.
    Prickiga bakben springer inte längre hos oss ...

    SvaraRadera
  6. Kattis; Ja jag vet att det är så. Men rösterna om arbetsbelastningen i skolan är ju faktiskt höjda och det ska bli spännande att se vad det genererar på sikt.
    Nu väntar jag på att det ska ske en förändring för förskollärare. Överhuvudtaget är förändringar så vansinnigt tungrodda.

    Ruta Ett; Nu får jag ju skämmas ögonen ur mig! Visst har boken kommit fram. Det finns också ett inlägg om den... som inte är publicerat än.
    Tack så mycket. Otäck, äcklig och intressant på samma gång.

    Kattalena; Det är alltid mysigt att grilla. Fast nu har vi blivit så bortskämda med vackra platser att det här stället, trots sjön intill, inte fick värst många poäng ;)

    Elisabet; Jag ser mycket sällan den rasen här trots att det ju absolut inte är någon ovanlig ras.
    Det som har drabbat Cosmos den här gången är ju absolut inget rastypiskt överhuvudtaget. Och jag är verkligen stormförtjust i just Engesk springer spaniel :)

    Cecilia N; Nej men fy så tråkigt! Det är verkligen det allra allra värsta med att ha hund, det där att livslängden är så begränsad. Och oavsett om beslutet den där dagen är lätt eller svårt att ta blir det en sådan oerhörd tomhet efteråt. Kram!

    SvaraRadera