fredag 31 maj 2013

Födelsedag

Ja, nu är det bara 29 år kvar innan du är sextio, upplyser pappa i telefonen på kvällen.
Men se, det bryr jag mig inte särskilt om, för jag har blivit alldeles prima firad under dagen.

Det började finemang med frukost, paket och sång på sängen. Man kan lätt säga att hade han ingen snits på det här med födelsedagsuppvaktande när vi träffades, maken, så har han tagit igen det med råge nu.
Arbetsdag och fint väder och jag får en så himla fin blombukett i rosa och lila och blir ungefär hur glad som helst! De luktade helt gudomligt!

Efter jobbet blir det ingen skogstur för termometern visar på jättevarmt. I stället åker jag hem och muttrar lite över maken som jobbar jämt. Men det skulle jag inte gjort för när jag kommer hem finns han på plats och jag snubblar över en skattjakt med en massa ledtrådar och en söt älg som Cosmos gärna skulle adoptera bums.

Så byter vi om och jag blir bjuden på restaurang och jag tänker att den här dagen har verkligen inte gått av för hackor. Och det har varit födelsedagskort och sms och telefonsamtal, sådär så att jag verkligen känt mig ihågkommen.
En vanlig sketen och ändå så himla bra trettioettårsdag.


2 kommentarer:

  1. Åh vilken supermysig födelsedag! Vad kul att bli så firad av maken! Han verkar himla gullig!
    Grattis i efterskott!!!

    SvaraRadera