lördag 18 maj 2013

Efit

Dags för efit igen. Den här gången har det gått riktigt bra :)

Runt midnatt
Hussen har varit vaken länge och gått en sen kvällspromenad med Cosmos. Det är det hunden väcker mig och berättar nu... här... när matten genast, halvt i sömnen knäpper av en bild i dunklet...
Runt sex
Chipper kommer och talar om att det är dags för frukost. Cosmos är inte sen att hålla med Chatter sover.
Runt sju
Promenerar jag och Cosmos genom stan på väg mot stadsparken.
Runt åtta
Nu promenerar vi hemåt igen.
Runt nio
Frukostdags
Runt tio
"Ja jag skulle gärna leka med dig hela dagen men matten har bestämt att vi ska röja på vinden idag" säger hussen menande.
Runt elva
Vindsröjning pågår för fullt. Vi kan säga som så, att det är definitivt någon form av prövning i förhållandet. En av oss tycker att allt kan vara bra att ha. Den andra tycker att man inte kan spara på all skit...
Runt tolv
Cosmos och jag går en liten promenad. Det här med fontäner är alltid spännande.
Runt ett
Bilen lastas till bredden. Massor av skräp!

Runt två. En stund efter faktiskt.
Lunch -blodpudding och lingonsylt.

Runt tre
Jag står i affären och läser om natriumvärden på mineralvärden. Visste ni att Icas mineralvatten innehåller 10mg/l medan Ramlösa innehåller 210mg/l?!
Runt fyra
Det kommer en riktig åskskur. Vi räddar in tomater och chili, men det blir lite trångt i fönstret..
Runt fem
Jag är ombytt och står och trampar. Hussen och Chipper tittar på hockey och är ungefär lika lite stressade båda två.
Runt sex
Ja nu blir det tre bilder från ungefär samma tidpunkt, för jag missade både sju och åtta.
Vi är hos familjen V här i Örebro. Pontus och maken grillar.
 Efter regnet har det samlats vatten lite varstans. Knasig hund, tycker barnen.
 Cosmos önskar sig en egen fotboll! Tjoho vad rolig han tyckte att den här var!
 Runt nio
Det är körigt det här, att schlager och hockey är samtidigt. Men efter en snabb kik får jag allt se min final. Maken ska få se sin i morgon :)

Andra som varit med idag hittar ni här.

8 kommentarer:

  1. Jag gissar att det är maken som vill spara. Så är det här... En evig strid om allt som kan vara bra att ha. Hörde på Ring så spelar vi att jag inte är ensam om problemet.

    SvaraRadera
  2. Inga skurkar här Idag.
    Men väldigt mycket Eurovision såklart!

    SvaraRadera
  3. Härliga bilder och jag loooooog stort åt vindsröjningen ,-)
    DÄR snackar vi igenkänning.

    SvaraRadera
  4. Här tycker vi båda, att den andre samlar på gammalt skräp. Själva sparar vi ju bara på skatter, och sådant som kan vara bra att ha! :)

    SvaraRadera
  5. Bloggblad; Precis så är det. Själv tänker jag att det är skönt att ha blivit av med en del skräp om det nu är så att det blir en flytt så småningom. Och jag hörde också det på ring så spelar vi :)

    SvaraRadera
  6. Elisabet; Ja, det är helt fantastiskt vad bra-att-ha-saker vi hade på vinden... för att inte tala om hur mycket saker vi hade som kunde vara värt en massa massa pengar... ;)

    Turtlan; Jag somnade när det bara var fyra låtar kvar... men blev väckt till röstningen :)

    Kattis; Haha, ja det var ju också en variant :)

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Kikar in på din efitdag.
    Här är nog tvärt om. Jag som vill spara och min sambo som vill slänga :-)

    Härlig hund ni har.

    Ses!!

    SvaraRadera
  8. In och kikar på din dag. Det där med förråds/vindsrensning är nåt många ägnar sig åt på våren, så även vi. Och jag hatar det. Även om det är skönt när det är gjort så är det ändå jobbigt, tråkigt och energikrävande när det ska samtalas om vad som ska sparas och vad som ska kastas.

    SvaraRadera