måndag 6 maj 2013

E lita lista

Har sett den här på flera ställen nu, men den kommer ursprungligen från Ulrika.

Vem är i rummet med dig just nu? 
Chatterkatten
Vem skickade du senaste sms:et till? 
Cosmos uppfödare
Vem saknar du mest just nu? 
Lurvig. Jag tänker ofta på honom, men inte med saknad. Men idag har jag gjort det.


Var är din mobil just nu? 
Hm... kanske i jackfickan...
Vad var det senaste du åt? 
Grusmacka med makrill på förskolan
Vad ser du mest fram emot just nu? 
Husköpet som jag hoppas blir aktuellt under hösten.
Om vad tänker du just nu att “näe, jag vill inte”? 
Diskberget
Vems hem var du senast i (ditt eget räknas inte)? 
...har nog inte varit hemma hos någon sedan förra helgen när vi var hos familjen R i Kumla...
Vad står på ditt “schema” idag? 
Tja, nu är det ju kvällen. Dagen har bestått av jobb och därefter en liten runda med Cosmos i skogen. Nu ska jag läsa om pedagogisk dokumentation
Vad finns till vänster om dig där du sitter/står just nu? 
Tidningen Hundsport
Om du tittar rakt fram, vad ser du då? 
En blå stolsrygg
Vilken blogg besökte du senast? 
Elisabets

Vad vill du helst av allt göra just nu? 
Åka till skogen! Jag älskar att vara i skogen!

Om du fick välja en “superkraft”, vilken skulle du välja och varför? 
En superkraft... min mamma är den absolut positivaste människa jag vet. Jag skulle gärna ha den superkraften :)
Ja och fick jag vara någon sorts superhjälte av något slag skulle jag gärna vilja kunna bota/hela/läka. Tveklöst.
En låt du gärna lyssnar på om och om igen just nu? 
Just nu är det nog ingen som går om och om igen...
Härligaste ljudet just nu? 
Fågelkvitter och bäckporlande

Något du skulle vilja lära dig? 
Mera hund. Lydnad. Sök! Trimma snyggare. Sådant

Tre saker i din väska: 
Kamera, plånbok, treo eller alvedon
Var i världen skulle du vilja befinna dig just nu? 
Tja, just precis nu skulle jag mer än gärna sitta vid en skogsbäck eller en skogssjö. Och annars har vi pratat om att en tripp till London igen vore trevligt.
Madeira skulle vi också gärna åka till... och får man drömma fritt så Galapagosöarna.
Nattuggla eller morgonpigg? 
Morgonpigg. Vansinnigt kvällstrött.
Det första du tänker på när du vaknar? 
Vad är klockan?!? Det näst första är oftast väderrelaterat eftersom det är det första jag ser när jag slår upp de blågrå. Inga neddragna persienner eller rullgardiner här inte.
Vad spenderar du helst pengar på? 
Jag sparar helst. Till den där drömmen om hus. Spenderas det är det främst på hunden.
Vem kramade du senast? 
Maken
Vem pussade du senast? 
Vi har haft pusskalas här. Är inte säker på om det var Cosmos eller maken som fick sista pussen ;)

Vad är du rädd för? (För egen del.) 
Sjukdomar, kanske främst den där som börjar på c. Är inte överdrivet förtjust i spindlar heller...
Vad gör dig glad? 
Svansvift, energi, skratt, kärlek, årstidsväxlingar, omtanke, barnkramar och kanske främst andras glädje.
“Pryl” du saknar mest just nu? 
Oh, jag saknar ett teleobjektiv till kameran! Men det är dyyyyrt!
Och en diskmaskin, men det är inte aktuellt i den här lägenheten.
Och ett piano -men det får inte heller plats här...
Favoritglass? 
Ben&Jerry -half baked till exempel.

4 kommentarer:

  1. Grusmacka....?

    Något bröd jag missat eller en extra krydda på brödet?

    SvaraRadera
  2. Turtlan; Det är frukostknäcke. Men barnen kallar det för "grusmacka" -det är ju grus på ;)
    Falu rågrut är "kuddmacka". Men delikatess, som ju nästan är svårast att säga, kallas just inget annat.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja då är jag med. Jag kör mest med kuddmackor i så fall.
      Att de inte kan säga Delikatess har ju inte sån betydelse för det är ju inte så gott ändå.

      Kul att de äter hårt bröd för jag här fått för mig att många barn är inte så förtjusta i det.

      Ha en go dag!

      Radera
  3. Turtlan; Hos oss är det tvärt om. De föredrar oftast hårt bröd framför mjukt. Jag tror att många inte har hårt bröd hemma och därför blir det extra gott.

    SvaraRadera