fredag 19 april 2013

Ytterligare en skylt

I inlägget lite längre ner skriver jag om alla rastningsförbudsskyltar som sitter i kvarteret. Och Elisabet skriver i en kommentar att det finns säkert någon som tycker att det inte är tillräckligt många. Jag hävdade med bestämdhet att nä det tror jag inte, för det sitter skyltar i varenda gathörn.

Men baske mig vad rätt hon hade. På morgonpromenaden upptäcker jag en helt nytillkommen. På ungefär den enda gräsplätten som inte hade någon.
Det är nästan lite lustigt.
Faktiskt.

(fast gissa om jag ser fram emot att börja leta hus till hösten!)

5 kommentarer:

  1. Har kommunen fått mängdrabatt på inköp av såna skyltar?

    Kan ju inte tro annat.

    SvaraRadera
  2. Turtlan; Haha, ja det skulle man ju verkligen kunna tro :D

    SvaraRadera
  3. Svårt att ha hund på såna ställen .., ni får flytta till landet Halland ,-)

    SvaraRadera
  4. Hehe, det är ju helt galet???!!! Stackars hundägare och vovvar. Jag ser nästan aldrig någon sådan skylt, fast det är klart, i innerstan finns det nog en hel del :-).

    SvaraRadera
  5. Elisabet; Nä, till landet Halland kommer vi inte att flytta, än fast där var väldans fint. Det blir troligtvis åt Kumla, Hallsbergshållet. Som vi kommer att börja leta mer seriöst efter sommaren.

    Kattalena; Det bor jättejättemycket hundar häromkring. Och jag tror faktiskt inte att någon följer skyltarna. För att vi ska ta oss någonstans måste vi ju passera alla de här områdena, och min hund är inte läskunnig :)

    SvaraRadera