söndag 14 april 2013

Söndagskväll

En broderar. Tittar förstrött på bonde söker fru. Kikar lite på etapperna på bergslagsleden och tänker att det kanske är ett flerårsprojekt att ta tag i. Funderar på detta att kanske till och med övernatta i skogen.

Den andra rättar matteböcker efter att stora delar av dagen räknat på gamla lönebesked. Svurit över att csn nu, två år senare, vill ha inkomster redovisade som redan är reglerade efter överenskommelse. Inte med ett årsbesked utan halvårsvis, vilket kräver månadsbeskeden från samtliga vikariat som han hade det där studieåret.

Grå katt sover på fåtöljens ryggstöd. Cosmos sover i sin säng i vardagsrummet. Röd katt står nedanför sin husse och skriker för att hon just nu inte får plats i hans knä.
Utanför skränar måsarna.

4 kommentarer:

  1. Jag har två etapper kvar, på Bergslagsleden, och det har tagit mig några år. En kul vandring!

    Det var en av de bästa dagarna i mitt liv, då jag sa tack och hej till CSN, förhoppningsvis för alltid! Så mycket trassel... *suckar tungt* Hoppas att det reder sig, för maken din, de är nämligen ena jäklar på att plötsligt göra en återbetalningsskyldig, trots tidigare försäkringar och löften om att allt var så som det skulle.

    SvaraRadera
  2. Ja, jag blev riktigt sugen. Fast det får nog bli de kortare etapperna i år när Cosmos ännu inte är så gammal. Han orkar förvisso rätt bra, men flera mil är kanske att ta i. (hrm, och så är det rätt bra att skylla på när matten och hussen är så otränade ;)

    SvaraRadera
  3. CSN alltså, man slipper i alla fall vara sysslolös när man har med dem att göra...

    Bergslagsleden får jag allt ta och googla på (hoppas det inte är ogoogelbar ;-) )

    SvaraRadera
  4. Vonkis; Haha, törs du använda det ordet ;))
    Och csn var väldigt bra när vi behövde dem. Nu är vi inte lika roade av att ha med dem att göra...

    SvaraRadera