torsdag 4 april 2013

Morgonbekymmer

Man får väl lov att inse att livet inte är så pjåkigt, när morgonens största bekymmer är att man inte kommer ut på hemnets sida :)

Samma morgon kan man upptäcka att den röda katten tycker att det är snålt om plats i fönstret. Röda och gula tomater trängs med chiliplantor och blygsam physalis. Några tomater kommer nog att få följa med till förskolan, till de barn vars plantor inte riktigt tagit sig.

Arbetsdag åtta till halv sex. Torsdag.
Sol och klarblå himmel. Och jag gläds redan åt att det fortfarande kommer att vara ljust när jag går hem ikväll!

3 kommentarer:

  1. Visst är det ljuvligt med sådana dagar! Jag har haft ett par såna nu, inga överhängande bekymmer mer än om jag ska ta mössa eller pannband... Äta först och tvätta sen, eller tvärtom....

    SvaraRadera
  2. Jag tror att jag såg dig på jobbet idag om det är så att ni var ute på gården vid typ 15-tiden eller så. Om så var fallet så har jag inte förstått förrän nu var du jobbar, har trott på en annan förskola. :-)

    SvaraRadera
  3. Bloggblad; Nu kan jag inte riktigt säga att hela dagarna har sett ut så, men det är definitivt en bra start på dagen :)

    De la realidad; Jajamen, igår var vi ute heeela eftermiddagen :) Du kunde ju hojtat om du passerade!

    SvaraRadera