onsdag 10 april 2013

Maskrosor

"Vad är det för väder?!" sade damen i huset intill när jag mötte henne.
"Aprilväder!" svarade jag.
Och damen menade att aldrig under sina sjuttiosju år hade vintern dröjt sig kvar så länge. Fast det var förstås bara att klä sig ordentligt.

Men idag har det verkligen varit aprilväder. Ena sekunden sken solen, nästa snöade det stora flingor.
Längs husväggarna på asfaltsgatorna här i kvarteret har maskrosorna kommit.
För övrigt då?
Tja, dagen har bestått av storbarnsgrupp på vår avdelning och femårsgrupp med en förskola till (jag älskar dessa onsdagar!). Tacos till lunch och läsvila (sa jag att jag är mycket förtjust i onsdagar). Och så är det ju tidig dag (onsdagar!).
Hämtning av lerig hund, bus i skogen, fix med fotoboken för 2011 hemma, kvällsmöte med jobbet, borstning och viss trimning av trefärgad hund, dammsugning, sen kvällsmat.
Just precis och ganska exakt så.

Nu väntar två sena arbetsdagar på raken.


2 kommentarer:

  1. När vår Viktor gick på dagis/Förskolan, då chockade han personalen med att inte veta vad Tacos var... Första barnet någonsin!

    SvaraRadera
  2. Kattis; Vi hade flera barn som aldrig hade ätit tacos och tyckte att det var väldigt konstigt... fast de flesta visste precis hur man skulle göra :)

    SvaraRadera